پیوند صنعت نفت و فرهنگ تقویت می شود

جمعی از معاونان وزیر نفت و معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر بازدید و راهکارهای تقویت پیوند صنعت نفت و فرهنگ را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، ساختمان موزه هنرهای معاصر واقع در ضلع غربی پارک لاله، هفته گذشته میزبان جمعی از معاونان وزیر نفت و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که پس از حدود 90 دقیقه بازدید مدیران ارشد از بخشهای مختلف موزه، اولین جلسه کارگروه مشترک بر اساس تفاهمنامه ای که پیش از این بین دو وزارتخانه به امضا رسیده بود، تشکیل و طی آن، راهکارهای تقویت پیوند بین صنعت نفت و فرهنگ بررسی شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در این بازدید، در باره اهمیت فعالیتهای فرهنگی گفت: شرکتهای بزرگ جهان برای ترویج و تحکیم پایه های فرهنگی و ایجاد علاقه سازمانی، بسیار هزینه می کنند.

منصور معظمی به ذکر خاطره ای از زمان سفارت خود در کشور برزیل پرداخت و افزود: در موردی شاهد بودم هزینه های فرهنگی یک شرکت صنعتی در برزیل، از هزینه اداره کل فرهنگ این کشور فراتر می رفت.

وی یادآور شد: رسیدن به چنین جایگاهی مستلزم آن است که چارچوبهای قانونی برای عملکرد در این زمینه فراهم شود و امید است تفاهمنامه همکاری منعقد شده بین دو وزارتخانه، زمینه ساز حرکتهای مطلوب دوجانبه باشد.

 رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز از این که فرصتی برای بازدید از این آثار هنری و آشنای با آن از نزدیک فراهم آمده است، ابراز خرسندی کرد و گفت: صنعت نفت در حد بضاعت خود آمادگی دارد روی محورهای مشترک و موثر در این زمینه تمرکز کند و برای گام برداشتن در این عرصه پیشقدم باشد.

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران نیز ضمن تحسین سرمایه های گرانقدر موزه هنرهای معاصر، توجه بیشتر به وضع نگهداشت تابلوهای موجود در این مجموعه را ضروری خواند.

عباس شهری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز در جریان این بازدید، پیشنهادی مبنی بر امکان بهره مندی از هنرمندان داخلی صنعت نفت را در فعالیتهای مشترک دو وزارتخانه ارائه داد.

اکبر نعمت الهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت که مسئولیت طرح احداث موزه های صنعت نفت و نمایندگی وزیر نفت در اجرای مفاد تفاهمنامه بین وزارتخانه های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز بر عهده دارد، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه مشترک، همکاری دو وزارتخانه را در اموری مانند تولید کتاب، فیلم، سرود، تقویت سیستم مطلوب برای سالنها و توسعه سالنها مورد تاکید قرار داد.

بر پایه این گزارش، در آغاز این دیدار، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد همانطور که این مجموعه و موزه از ابتدا با همکاری و پشتیبانی صنعت نفت احداث شده است، این حرکت تداوم یابد و ثمرهات ارزشمندی از لحاظ فرهنگی برای کشور به جای بگذارد.

ساختمان موزه هنرهای معاصر در ضلع غربی پارک لاله تهران واقع شده است و با تلفیقی از معماغری زیبای سنتی ایرانی و اندیشه9 فلسفی و چشم نواز بادگیرهای یزد که جلوه خاصی به آن داده است، قرابت تاریخی خاصی با نفت دارد. این ساختمان حدود 40 سال پیش با صرف هزینه ای بالغ بر پنج میلیون دلار توسط وزارت نفت ساخته و تجهیز شد که به عنوان نهمین موزه مدرن جهان مطرح است و شناخته می شود.

کد خبر 225268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =