شـتاب در گـازرسانی به مــناطق محروم کشــور

گازرسانی به همه روستاهای کشور به عنوان یکی از محورهای اقتصادمقاومتی از اهداف وزارت نفت است با این حال دبیر کمیسیون بهداشت و درمان در تازه ترین نطق خود در مجلس خواستار شتاب بخشی نسبت به این امر شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رسول خضری دبیر کمیسیون بهداشت و درمان، مجلس اظهارکرد: از وزیر نفت درخواست دارم تا گازرسانی به مناطق محروم را مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس، همچنین در تذکر شفاهی‌اش در صحن مجلس، بحث کانال کشی و زهکشی شهرستان سردشت و پیرانشهر را امری ضروری دانست و افزود: از وزیر کشور درخواست دارم تا توسعه سطح بهره وری بازارچه‌های مرزی پیرانشهر و سردشت را در دستور کار وزارت کشور قرار دهد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت (خردادماه امسال) در ارائه گزارش خود درباره اقتصاد مقاومتی در صحن علنی مجلس با بیان این‌که تلاش برای گازرسانی روستایی از اهداف وزارت نفت به شمار می‌رود، تصریح کرد: ما در صدد هستیم تا پایان سال ۹۵ سفره گازرسانی روستایی را تمام کنیم تا گازرسانی به تمام روستا‌ها حتی روستاهای حداقل ۲۰ خانوار نیز گازرسانی شود.

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، پس از آن با اشاره به سخنان وزیر نفت در کمیسیون تولید ملی، تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار می‌تواند با انرژیهای جایگزین محقق شود.


کد خبر 225270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =