توتال داراییهای خود را می فروشد

شرکت نفت توتال فرانسه در نظر دارد برای افزایش جریان نقدی آزاد داراییهای خود را بفروشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توتال امروز دوشنبه (31 شهریور ماه) اعلام کرد که در نظر دارد به منظور عمل به وعده ایجاد 15 میلیارد دلار (معادل 9.17 میلیارد پوند) جریان نقدی آزاد در سال 2017، داراییهای خود را بفروشد و سرمایه گذاریها و هزینه های اجرایی خود را کاهش دهد.

این شرکت که با توقف تولید در لیبی، نیجریه و قزاقستان دست به گریبان است، اعلام کرد تولید روزانه هدفگذاری شده خود را برای سال 2017 به 2.8 میلیون بشکه معادل نفت کاهش داده است. توتال پیشتر اعلام کرده بود که  در سال 2017 میلادی سه میلیون بشکه معادل نفت در روز تولید می کند.

پاتریک دی لا چواردیر، مدیر مالی توتال، در نشستی با سرمایه گذاران گفت: ما بیش از 15 پروژه بزرگ برای افزایش رشد در آینده در اختیار داریم. اجرای دو سوم از این پروژه ها بر عهده ماست بنابراین به ما این اطمینان را می دهد که اهداف خود را محقق سازیم.

وی بدون مشخص کردن داراییهای قابل فروش شرکت، تصریح کرد که در جریان برنامه پیشین فروش شرکت، داراییهایی از بخش بالا دستی و پایین دستی فروخته شد.

توتال همانند دیگر شرکتهای بزرگ نفتی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود از سوی سهامداران تحت فشار قرار گرفته است. 

به گفته توتال، این شرکت هم اکنون در نظر دارد در بازه سالهای 2015 تا 2017 میلادی 10 میلیارد دلار از داراییهای خود را بفروشد. توتال در بازه سالهای 2012 تا 2014 موفق به فروش 15 تا 20 میلیارد دلار از داراییهای خود شد.

توتال، بزرگترین شرکت فرانسه از نظر ارزش در بازار و چهارمین شرکت بزرگ نفت و گاز در میان کشورهای غربی، سال گذشته اعلام کرد که متعهد به اجرای برنامه ای است که کریستف دی مارژری، مدیر عامل شرکت، از آن به عنوان کاهش آهسته سرمایه گذاریهای کلان نام برده بود.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاریهای سازمانی توتال در سال 2017 میلادی به 25 میلیارد دلار کاهش می یابد این در حالی است که هزینه های اجرایی شرکت تا سال 2017 با افت سالانه دو درصد همراه است. توتال در سال 2013 میلادی 28 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده بود.

این شرکت فرانسوی اوایل اعلام کرده بود که در نظر دارد تا سال 2017 میلادی 15 میلیارد دلار جریان آزاد نقدی ایجاد کند اما سپس رقم هدفگذاری شده را برای سال آینده از 10 میلیارد دلار به هفت میلیارد دلار رساند. این شرکت در سال 2013 میلادی 2.6 میلیارد دلار جریان آزاد نقدی داشت.

کد خبر 225277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =