وضع میدان مشترک نفتی و گازی روسیه و قزاقستان در خزر

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که همه مسائل مالی و یا انجام سرمایه‌گذاری خارجی مرتبط با میدان نفت و گاز تسنترالنیوی بعد از پایان مطالعات زمین‌شناسی آن بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ایگو براتچیکوف در گفتگو با مجله کاسپین انرژی گفت که همه مسائل مرتبط با تامین مالی و سرمایه‌گذاریهای خارجی پروژه میدان نفتی و گازی تسنترالنیوی در دریای خزر، بعد از تکمیل مطالعات زمین شناسی آن بررسی می‌شوند.

به گفته براتچیکوف، گازپروم و لوک اویل هر یک 25 درصد و شرکت کازمانی گاز قزاقستان 50 درصد از سهام شرکت نفت و گاز تسنترالنیوی، مجری میدان تسنترالنیوی را در اختیار دارند.

وی با بیان آن که آماده سازی و مسائل مربوط به توافقنامه تولید مشترک از این میدان در دست بررسی است، افزود: برنامه ریزی شده است تا تولید هیدروکربن‌ها از این میدان مطابق با شرایط توافقنامه تحدید کف دریا در بخش شمالی دریای خزر که سال 1998 میان روسیه و قزاقستان به امضا رسید،‌ انجام گیرد.

قرار است سران پنج کشور حاشیه دریای خزر، یعنی روسیه، ایران، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان برای برگزاری چهارمین اجلاس خزر 29 سپتامبر در آستاراخان روسیه گرد هم آیند.

کد خبر 225293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =