ایران پلاست می تواند صنعت پلاستیک را از رکود خارج کند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک با اشاره به این که هم اکنون ایران براحتی توانایی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی را دارد، گفت: نمایشگاه ایران پلاست می تواند در خروج صنعت پلاستیک از رکود نقش موثری ایفا کند.

به گزارش شانا، نصرالله رضازاده با بیان این که امسال اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی به معرفی دستاوردهای فعالان حوزه پلاستیک کشور خواهد پرداخت، گفت: نمایشگاه ایران پلاست پیشانی صنعت پلاستیک و پلیمر کشور به شمار می آید، از این رو بنا داریم دستاوردهای خود را به منظور جذب مشتریان جدید داخلی و خارجی به فعالان این حوزه معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به این که نمایشگاه ایران پلاست به صورت بین المللی و با حضور شرکتهای خارجی برگزار می شود، می تواند کمک بسزایی به صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور کند.

رضازاده با بیان این‌که مشتریان داخلی و خارجی می توانند نیاز خود را در نمایشگاه ایران‌پلاست مطرح کنند تا صنایع تکمیلی محصولات خود را مطابق با خواست مشتری تولید و عرضه کنند، گفت: نمایشگاه ایران پلاست با توجه به این که دو سال یکبار برگزار می شود توانسته است در پیشرفت صنعت پتروشیمی کمک خوبی به رونق تولید داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک افزود: قابلیت هایی که در کشور برای تولید محصولات صنایع پایین دستی وجود دارد، می تواند در این نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد و توانمندی صنایع پایین دستی به نوعی با این نمایشگاه تکمیل‌ می‌شود.

رضازاده با تاکید بر این‌که در ایران‌پلاست 2014 اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک و انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران هم پای هم حضور پیدا می‌کنند، گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، پیش‌بینی می‌شود نتایج مطلوبی از برگزاری نهمین نمایشگاه ایران‌ پلاست بدست آید.

رضازاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عرب پلاست، نمایشگاه ترکیه و نمایشگاه چین در خاورمیانه به عنوان نمایشگاه های مطرح در منطقه، اظهار کرد: جایگاه ایران در نمایشگاه ایران پلاست می تواند به مراتب حتی از نمایشگاه چین هم بالاتر باشد.

وی با بیان این که تغییرات در نحوه عرضه مواد اولیه و افزایش قیمت این محصولات در یک سال گذشته بازار صنایع تکمیلی صنعت پتروشیی را دچار رکود کرده است، گفت: تولید کنونی مصنوعات پلاستیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

رونق ایران پلاست در گرو رونق صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی

 رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک تنها راه رونق هر چه بیشتر نمایشگاه ایران پلاست را در رونق صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی آن دانست و گفت: زمانی که این اتفاق رخ دهد در برگیری این صنعت بیشتر می شود و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان و مراجعین به این نمایشگاه افزایش می  یابد.

وی افزود: هم اکنون به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه در صنعت پتروشیمی بسیاری از تولیدکنندگان به واردات مصنوعات پلاستیکی از کشور چین روی آورده اند که این موضوع به خوبی در بازار قابل مشاهده است.

کد خبر 225305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =