تحولات بازار نفت و گاز بررسی می شود

چهل و هفتمین جلسه کارشناسی بررسی تحولات بازار نفت و گاز جهان یکشنبه (6 مهرماه) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سلسه نشستهای موسسه مطالعات انرژی درباره بررسی تحولات بازار نفت و گاز جهان یکشنبه (6 مهرماه ) برگزار می شود.

بررسی تحولات بازارهای نفت خام، فرآوردههای نفتی و گاز جهان‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، بررسی مسائل اقتصاد جهانی، آسیب شناسی فرآیندهای انتقال فناوری در صنعت نفت ایران و افزایش تولید نفت شیل آمریکا از مهمترین مسائلی است که در این جلسه بررسی می شود.

به گزارش شانا، در چهل و ششمین جلسه کارشناسی این موسسه علاوه بر تحولات اقتصادی کشور، آخرین تحولات بازار نفت و تحولات بازارهای جهانی گاز گزارشی از سوی مهدی عسلی، کارشناس  ارشد اقتصاد انرژی درباره بسته سیاستی دولت مبنی بر "خروج غیر تورمی اقتصاد از رکود  و نقش صنعت نفت در آن" بررسی شد که در بخشی از این گزارش آمده است: با توجه به توفیق نسبی دولت یازدهم در کنترل آهنگ تورم در یکسال گذشته که تا حدودی ثبات را به کشور بازگردانده، جای این امید وجود دارد که اجرای بسته سیاستی دولت برای خروج اقتصادی از رکود تورمی موفقیت آمیز باشد.

براساس این گزارش، مطالعه تجربه کشورهای دیگر و نیز نظریه های اقتصادی، نشان می دهد که موفقیت کشورها در خروج از وضعیت رکود تورمی، مستلزم کنترل انبساط پولی در کنار مدیریت مخارج بخش عمومی و نیز بهبود محیط کسب و کار و برطرف کردن موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و رشد صادرات غیر نفتی است.

 

 

کد خبر 225326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =