ظرفیت تولید نفت امارات به 3.5 میلیون بشکه می رسد

وزیر انرژی امارات از برنامه ریزی کشورش برای افزایش ظرفیت تولید نفت به 3.5 میلیون بشکه در روز تا سال 2017 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مباشر، سهیل المزروعی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ابوظبی اعلام کرد: امارات نقش خود را در بازار جهانی انرژی حفظ کرده است و همسو با این هدف در حوزه نفت و گاز سرمایه گذاریهای بزرگی انجام می دهد.

وی ضمن اشاره به این که امارات 25 میلیارد دلار به توسعه پروژه و ایجاد شبکه های گاز در سطح کشور اختصاص داده است، گفت: ابوظبی تا پایان امسال توسعه طرح توسعه میدان گازی «شاه» را که از سوی شرکت گاز الحصن و با هزینه 10 میلیارد دلاردر حال اجراست، به اتمام می رساند.

تولید این پروژه گازی در آغاز فعالیت یک میلیارد فوت مکعب در روز پیش بینی شده است.

وی افزود: روند توسعه بخش انرژی امارات، افزایش ظرفیت پالایش از 770 هزار بشکه به یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز را شامل می شود.

این هدف پس از پایان طرح توسعه پالایشگاه الرویس و افزایش ظرفیت تولید آن از 400 هزار به 900 هزار بشکه در روز، تا سال 2017 نهایی خواهد شد.

المزروعی ضمن اعلام این که وزارت انرژی امارات طی سالهای آینده و متناسب با چالشهای بازار انرژی و تغییرات آن، برای عملکرد خود یک راهبرد تازه پیش بینی کرده است، ادامه داد: تقاضای بالای انرژی در امارات، به ویژه رشد جمعیت و توسعه اقتصادی در این کشور از جمله چالشهای وزارت انرژی به شمار می رود.

وزیر انرژی امارات، بر بالا بودن میانگین مصرف انرژی داخلی کشورش در سطح منطقه تاکید کرد.

کد خبر 225340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =