بررسی انتقال طرحهای نیمه تمام پتروشیمی به برنامه ششم

ظرف سه ماه آینده پیش نویس سیاستهای حوزه پتروشیمی به دولت ارائه می‌شود تا در لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارسال شود.

موید حسینی‌صدر، رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره انتقال ٦٧ طرح نیمه تمام پتروشیمی به برنامه ششم و برنامه‌های کمیته مذکور در زمینه برنامه ششم و پتروشیمی، اظهارکرد: جلسات کمیته با حضور مسئولانی از مرکز پژوهشها، وزارت نفت، دولت، مجلس و نماینده اتاق پتروشیمی‌ها برای بررسی همه پیشنهادات برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در هر حوزه که باید سیاستهای کلان گنجانده شود، کار می‌کنیم، افزود: امیدواریم در سه ماه آینده، سیاستگذاری روشنی در حوزه پتروشیمی داشته باشیم.

رئیس کمیته پتروشیمی،گفت: سیاستهای تعیین شده به عنوان پیش‌نویس به دولت ارائه می‌شود، تا دولت پیش نویس یادشده را در لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ کند و در نهایت مجلس قانون را مصوب می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، درباره مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در مشهد در زمینه نحوه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها نیز تصریح کرد: هر فرمولی که با دور زدن مسئولان مستقیم باشد، مورد حمایت ما قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: در نهایت اگر با ما هماهنگ نشد،تلاش می‌کنیم کاری که درست است را در برنامه بگنجانیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، ماه گذشته ( شهریورماه) بر ضرورت تکمیل طرحهای نیمه کاره در برنامه ششم توسعه تاکید کرده و گفته بود: درحال حاضر ٦٧ طرح از برنامه چهارم (١١طرح) و پنجم(٥٦طرح) باقی مانده است که به برنامه ششم منتقل می‌شود، پیشرفت این طرحها به جز خط لوله اتیلن غرب که بیش از ٩٠ درصد بوده، هم اکنون ٢٠ درصد است.

محمدحسن پیوندی با اشاره به این که برنامه‌های پتروشیمی به دلیل شرایط خاصش همیشه مشخص است، افزود: ثبات مدیریت در پیشبرد اهداف پتروشیمی بسیار موثر بوده است، همان‌گونه که از برنامه اول تا سوم به همین دلیل توانست به اهدافش دست پیدا کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز درباره مصوبه اخیر کمیسیون متبوعش در زمینه نحوه قیمت‌گذاری خوراک پتورشیمی‌ها در قالب لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تصریح کرده است:براساس بند "ب" این ماده قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی از سال ١٣٩٥ به بعد مطابق قانون بودجه سال ١٣٩٣به همراه تغییرات قیمت آن در ابتدای هر سال براساس قیمت محاسباتی نفت مندرج در بودجه سنواتی تعیین می‌شود.

لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هنوز در کمیسیونهای مجلس در حال بررسی است پیش بینی می‌شود طی دو هفته آینده لایحه مذکور به صحن ارسال شود با نهایی شدن این لایحه، برخی از احکام بودجه سنواتی، قانون دائم می‌شود.

کد خبر 225365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =