۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
  • کد خبر: 225379
برگزاری مانور مشترک امداد و نجات در تنگ فنی

مانور سراسری اطفای حریق و امداد و نجات مناطق لرستان و خوزستان با هدف حفظ و ارتقای آمادگی کارکنان این مناطق برای مقابله با شرایط اضطراری در مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی برگزار شد.

به گزارش شانا رییس واحد اچ اس یی خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان گفت: علاوه بر واحد ایمنی و آتش نشانی منطقه خوزستان، آتش نشانان شهرستان پلدختر نیز در این مانور شرکت کردند.

محمد نوریزدان با اشاره به این که مانور اطفای حریق و امداد و نجات دومین مانور سراسری برگزار شده در مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی در چند ماه گذشته است، اظهار کرد: در خرداد ماه سال جاری نیز مانور سراسری پدافند غیرعامل در این مرکز برگزار شد.

وی افزود: به محض مطلع شدن اتاق کنترل از وقوع آتش سوزی فرضی آژیرهای اتاق کنترل NP و مارس به صدا درآمد و تمام نیروهای بهره بردار، روزکار و حراست، بلافاصله با تشکیل تیمهای واکنش وارد عمل شدند.

رییس واحد اچ اس یی منطقه لرستان به تدوین مشترک سناریوی مانور با منطقه خوزستان و حضور به موقع نفرات و کامیونهای آتش نشانی این منطقه در محل اشاره و یادآوری کرد: نفرات حاضر در مانور طبق سناریوی از قبل تعیین شده با تشکیل تیمهای واکنش و امداد و نجات بعد از قطع جریان مواد نفتی با کشیدن حوضهای آب و فوم به صورت یک در میان به سمت حریق فرضی پیشروی کردند و با پشتیبانی کامیونهای آتشنشانی توانایی خود را در مهار آتش سوزی و نجات مصدوم فرضی در کوتاه ترین زمان به نمایش گذاشتند.

مهندس محمد نوریزدان افزود: تخلیه نفرات غیر مسئول از محوطه صنعتی و هدایت آنها به محل امن، همچنین تأمین امنیت محل حادثه توسط نیروهای حراست از دیگر اقدامهایی بود که در این مانور انجام شد.

کد خبر 225379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =