واحد دانه بندی گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد توسعه می یابد

واحد دانه بندی گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد با سرمایه گذاری بخش خصوصی توسعه یافته و ظرفیت آن به حدود 2 هزار تن در روز می رسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به مشهد، معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: هم اکنون ظرفیت دانه بندی 30 درصد از گوگرد تولیدی پالایشگاه وجود دارد و این گوگرد به پاستیل و کود گوگردی (بنتونیتی) تبدیل می شود.

مهدی بارجینی خباز افزود: در حال حاضر روزانه هزار و 800 تن گوگرد در این شرکت تولید می شود که ظرفیت دانه بندی 600 تن وجود دارد و با توسعه واحدهای دانه بندی، این ظرفیت به حدود 2 هزار تن افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت EPCF و با سرمایه گذاری بخش خصوصی، اجرا و به بهره برداری می رسد.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، تاکنون بررسیهای فنی و اقتصادی، روشهای مختلف و انتخاب روش بهینه و دریافت مصوبه از مجمع شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

خباز تاکید کرد: این طرح به منظور متنوع کردن محصولات صادراتی که از مصادیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بشمار می رود، تعریف شده است.

وی با اشاره به افزایش بهای گوگرد دانه بندی نسبت به گوگرد کلوخه ای در بازار اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش بهای گوگرد، هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و نقش موثری در افزایش حفاظت محیط زیست و انتقال کالا به صورت ایمن نیز دارد.

معاون مهندسی و توسعه پالایشگاه شهید هاشمی نژاد ادامه داد: تولید محصولات منطبق با استاندارهای معتبر بین المللی منجر به تداوم صادرات به بازارهای جهانی می شود.

کد خبر 225574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =