70 درصد پی وی سی مورد نیاز کشور از پتروشیمی غدیر تامین می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر گفت: سهم بازارهای داخلی از تولید این مجتمع حدود 70 درصد بوده و 30 درصد از محصولات به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، هندوستان و آسیای میانه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود سعیدی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران با بیان این که هم اکنون این مجتمع بزرگترین تولید کننده PVC در منطقه ویژه ماهشهر است، گفت: صرف نظر از وجود برخی از مشکلات در تولید کمی و کیفی، محصولات این مجتمع در جهان شناخته شده است.

وی با بیان این که هم اکنون پتروشیمی غدیر با 100 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است، گفت: از تولید 450 هزار تنی PVC در کشور بیش از 120 هزار تن آن مربوط به پتروشیمی غدیر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با اشاره به این که توافقهای قبلی در ژنو میان ایران و کشورهای 5+1 آرامش خوبی به بازار محصولات پتروشیمی داده است، گفت: متاسفانه بدلیل وجود بروکراسی اداری زیاد و برخی مصوبات و بخشنامه ها دچار خود تحریمی هستیم.

سعیدی افزود: شرکتهای پتروشیمی طی چند سال گذشته طوری عمل کرده اند که در اوج تحریمها کشورها و مشتریان نتوانسته اند از محصولات با کیفیت آنها چشم پوشی کنند، وانگهی وجود خوراک؛ نیروی انسانی ماهر، واقع شدن واحدهای تولیدی در مبادی صادراتی، وجود قطبهای تولید عسلویه و ماهشهر از پتانسیلهای صنعت پتروشیمی ایران است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر اظهار داشت: برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در کشور باید زنجیره ارزش افزوده PVC را ایجاد کرد زیرا هم اکنون در دنیا 70 تا 80 محصول از این محصول تولید می شود در حالی که ایران در این زمینه کار خاصی نکرده است.

وی گفت: با توجه به حجم تولید محصولات پایین دستی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس بالاست، پتروشیمی غدیر در زمینه بازاریابی با مشکل روبرو نیست، از سوی دیگر هم اکنون میزان صادرات این مجتمع نسبت به تقاضای صورت گرفته کمتر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر از عرضه سهام پتروشیمی غدیر به بورس و فرابورس در آینده نزدیک خبرداد و گفت: اویل آذر ماه امسال عرضه سهام این شرکت در بورس آغاز می شود.

کد خبر 225665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =