دلالی محصولات پتروشیمی کاهش یافت

همزمان با اجرای دستورعمل وزارت صنعت مبنی بر آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا معامله ها در بازار شفاف شده است.

 به گزارش خبرنگار شانا، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در حاشیه نهمین نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از مصوبه وزارت صنعت مبتنی بر آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی و نیز الزام شرکتها به عرضه محصولات در بورس کالا اکنون بازار به تعادل رسیده و دلالیها به شدت کاهش یافته است.

رضا محتشمی پور افزود: بازی با قیمتها از سوی دلالان تمام شده است و معامله ها روندی منسجم به خود گرفته و شرایط بازار مطلوب است.

وی با بیان این که در عرضه برخی از محصولات با کمبودهایی مواجه هستیم، گفت: با همکاری مجتمعهای پتروشیمی بزودی کمبود برخی از محصولات در بازار جبران خواهد شد.

محتشمی پور ادامه داد: صنعت الیاف از جمله صنایعی است که با مشکل روبرو است و پتروشیمی تندگویان به مدت 45 روز به مشتریان خود تخفیف داده است تا بخشی از چالشهای آنان مرتفع شود.

وی افزود: مشکل نقدینگی از مشکلهای صنایع پایین دستی است و بتازگی مقرر شده تا اگر شرکتهای خریدار ضمانت نامه های معتبر ارائه کنند بتوانند به صورت اعتباری از بورس کالا محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند.

محتشمی پور ادامه داد: 19 شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی که پیش تر ساخته شده آماده واگذاری به متقاضیان است و این شرکتها در سراسر کشور به صورت پراکنده وجود دارند.

کد خبر 225760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =