چین برای تولید زغال سنگ مالیات جدید وضع می کند

دولت چین، دیروز (دوشنبه 7 مهر ماه) اعلام کرد: چین از ابتدای ماه دسامبر سال 2014 برای تولید زغال سنگ مالیات تازه وضع می کند.

به گزارش روزنامه الحیات، دولت چین ضمن لغو بخشی از هزینه های جاری مالیاتی، برای تولید زغال سنگ، مالیاتهای تازه تصویب کرده است.

بنا بر اعلام دولت چین، برای روانسازی روند مالیاتی تولید زغال سنگ، بخشی از مالیاتها از جمله جبران آسیبهای زیست محیطی از فهرست مالیاتی شهروندان حذف می شود.

هدف تنظیم منابع مالیاتی که از مدتها پیش در دستور کار دولت چین قرار گرفته، افزایش بهره وری در استفاده از زغال سنگ اعلام شده است که با مرور زمان در وخیم تر شدن مشکل آلودگی هوا در چین سهم به سزایی دارد.

چین برای کاهش مصرف زغال سنگ، گاز و سوخت هسته ای و افزایش استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر، به ویژه انرژی بادی و انرژی خورشیدی، هدفهای بلند مدت و کوتاه مدت تازه ای تعیین شده است.

چین در نظر دارد برای کاهش مصرف زغال سنگ در کشور نیز سیاستهای جدیدی اعمال کند و بتواند سهم زغال سنگ در تولید کل انرژی کشور که در سال ٢٠١٢، ٦٦,٨ درصد بود را در سال ٢٠١٧ به زیر ٦٥ درصد برساند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت پکن پیش بینی می شود، سهم سوختهای غیر فسیلی در تولید کل انرژی کشور در سال ٢٠١٥ به ١١,٤ درصد و در سال ٢٠١٧ به ١٣ درصد برسد.

کد خبر 225917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =