سه هزار متر از حریم خطوط لوله جنوب غرب احیا شد

سه هزار متر از حریم خطوط لوله منطقه جنوب غرب شرکت خطوط لوله و مخابرات احیا و تسطیح شد.

سرپرست واحد نگهداری و تعمیرات خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب غرب در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که این منطقه دارای 186 کیلومتر خط لوله و 860 کیلومتر حریم است، گفت: از اواخر تیرماه شروع به تسطیح و احیای مسیر کرده و در حال حاضر حدود 35 درصد کار انجام شده است.

امین آل طه با بیان این که تا دو ماه آینده تمام مسیر احیا می شود، افزود: زمانی که بارندگی های فصلی تمام می شود، فعالیت آغاز می شود و تا قبل از بارندگی های بعدی کار تسطیح تمام می شود.

وی با بیان این که در سالهای گذشته همه مسیر هر ساله احیا نمی شد، ادامه داد: از سال گذشته به علت دسترسی آسان و بموقع به خطوط لوله نفت برای  نگهداری و انجام تعمیرات احتمالی، تمام مسیر احیا شده است.

آل طه همچنین از نگهداری و روانکاری شیرهای سر راهی بعنوان یکی دیگر از وظایف مهم این واحد نام برد و افزود: این منطقه حدود 100 شیر سرراهی در سایزهای 16،20 و 26 اینچ دارد که هر شش ماه مورد بازدید دوره ای قرار می گیرد.

سرپرست واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه جنوب غرب تصریح کرد: سرویسکاری ولوها که در گذشته هر دو سال یکبار انجام می شد، اخیرا به هر شش ماه یکبار کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: این اقدام باعث خواهد شدکه برخی از ولوها قبل از این که از کار بیفتند، تعمیر شود و از این جهت باعث ایجاد صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

آل طه همچنین از نقشه برداری از 1200 نقطه خطوط لوله این منطقه بصورت GPS خبر داد و افزود: موقعیت فنسها، ولوها، مارکها و ... بصورت GPS نقشه برداری شده و در برنامه هایی چون گوگل ارث، مپ سورس و ... پیاده خواهد شد.

کد خبر 225918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =