اسامی 50 شرکت فعال بورس اعلام شد

فهرست 50 شرکت فعالتر بورس اوراق بهادار تهران برای دوره سه ماهه دوم سال 93 اعلام شد و در این میان نفتی‌ها و پتروشیمی‌ها در صدر قرار گرفتند.

به گزارش شانا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ارتباطات سیار پنج شرکت فعالتر بورس اوراق بهادار در تابستان 93 بودند.

سرمایه‌گذاری غدیر، مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران، بانک پاسارگاد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گروه مپنا، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی در رتبه‌های ششم تا پانزدهم جدول فعالترین شرکتهای بورسی در سه دوم امسال قرار دارند.

همچنین رتبه‌های 16 تا 20 نیز برای فولاد خوزستان، بانک صادرات ایران، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی پردیس و بانک پارسیان به ثبت رسیده است.

در گزارش اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس آمده است: بررسی تجربه بورسهای اوراق بهادار در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که شناسایی شرکتهای ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای قدرت نقدشوندگی سهام، میزان تاثیرگذاری شرکت بر بازار و برتری نسبتهای مالی انجام می‌شود.

شناسایی شرکتهای برتر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام، میزان تاثیرگذاری شرکتها بر بازار و در چارچوب معیارهای سه گانه انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: میزان دادو ستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) سه معیار بورس تهران برای تعیین شرکتهای فعالتر است.

کد خبر 225919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =