۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 225927
افزایش برداشت آمریکا از شیلهای نفتی

آمریکا با در اختیار داشتن تکنولوژی تولید از منابع شیل به شدت در حال بهره برداری از ذخایر غیرمتعارف خویش است.

به گزارش خبرنگار شانا، کارشناس سابق بخش تحقیقات و برنامه ریزی امور بین الملل با اشاره به این که طی سالهای 2000 تا 2014 تولید نفت خام دنیا افزایش یافته است،گفت: همزمان با افزایش تولید کشورهای عضو اوپک، کشورهای غیرعضو اوپک و بویژه امریکا نیز تولید خود را افزایش داده اند.

احمد تفقدی جامی با اشاره به اینکه تولید بیشتر کشورهای عضو اوپک از منابع متعارف است، تصریح کرد: افزایش تولید آمریکا عمدتا از افزایش تولید در حوزه شیل ناشی شده است.

وی با بیان این که آمریکا با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز در حال بهره بردای از ذخایر غیر متعارف است، اظهار کرد: سایر کشورها بدلیل نداشتن این تکنولوژی نتوانسته اند از منابع شیل اویل خود بهره برداری کنند.

تفقدی مهمترین مرکز تولید شیل اویل در آمریکا را بیکن (Bakken) و ایگل فورد (Eagleford) عنوان کرد و گفت: ای پی آی (API) شیل آمریکا 38 تا 40 و سولفور آن 0.2تا 0.5 است که از نفتهای بسیار سبک است.

به گزارش شانا و بنابر اعلام اداره اطلاعات انرژی امریکا (EIA)، تولید روزانه نفت امریکا با برداشت نفت خام از ذخایر شیل اویل با استفاده از شکست هیدرولیک، از پنج میلیون بشکه در سال ٢٠٠٨ به 7.4 میلیون بشکه در سال ٢٠١٣ افزایش یافت و انتظارمی رود میانگین تولید روزانه نفت این کشور در سال جاری و سال آینده به ترتیب به 8.5 و 9.3 میلیون بشکه برسد. طبق گزارش این اداره تولید نفت این کشور در سال ٢٠١٥ به بالاترین میزان خود از سال ١٩٧٢ می رسد

کد خبر 225927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =