لوله کامپوزیتی در شرکت گاز بوشهر طراحی و ساخته شد

طراحی و ساخت لوله کامپوزیتی با هدف انتقال گاز برای نخستین بار در شرکت گاز استان بوشهر انجام شد.

مسئول امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: این پروژه در قالب یک طرح پژوهشی تعریف و اجرا شده است.

هرمز بهروزی افزود: این پروژه شامل "طراحی و ساخت لوله های کامپوزیتی برای جایگزینی با لوله های فلزی" است که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت گاز استان بوشهر طراحی و اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در سه مرحله شامل مطالعات اولیه و شبیه سازی، ساخت و اجرای پایلوت انجام شده است.

به گفته مسئول امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان بوشهر، پس از پایان مطالعات اولیه و انجام تستهای آزمایشگاهی این پروژه، اقدام به حفاری و بسترسازی کرده و 50 متر از خطوط گازرسانی استان توسط لوله های کامپوزیتی جایگزین لوله های فلزی شد.

وی با مطلوب ارزیابی کردن اجرای این طرح پژوهشی تصریح کرد: تست هیدرو استاتیک این پروژه نیز به مدت 2 ساعت در فشار PSI400 با موفقیت انجام شده و هم اکنون قسمتی از مسیر اصلی گازرسانی شهر دلوار توسط لوله های کامپوزیتی اجرا شده است.

بهروزی هزینه اجرای این پروژه را یک میلیارد و 200 میلیون ریال ارزیابی کرد و افزود: اجرای این لوله ها برای جایگزینی با لوله های فلزی، به تدریج در نقاط دیگر استان نیز اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: این پروژه دارای فواید و تاثیرات زیادی است که با توجه به این امر، امیدوارم در آینده ای نزدیک لوله های کامپوزیتی جایگزین لوله های فلزی در خطوط گازرسانی کشور شود.

کد خبر 225929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =