سهم نفت در رشد اقتصادی کشور افزایش یافته است

سهم عمده‌ای از رشد مثبت اقتصادی طی سه ماهه اول امسال به رشد در بخش نفت و سپس بازرگانی برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار شانا، چهل و ششمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران امروز (سه‌شنبه 8 مهرماه) با حضور اکثر اعضا در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران، از تلا‌شهای رئیس‌ جمهوری در سفر اخیر به نیویورک برای ملاقات و رایزنی با سران کشورهای مختلف و پیگیری حل مشکلات موجود بر سر راه مذاکرات ایران و غرب تشکر کرد.

وی با اشاره به این سخن رئیس جمهوری که گفته بود جهان به این نتیجه رسیده که مسائل موجود بین ایران و غرب باید حل شود، تاکید کرد: بخش خصوصی هم امیدوار است تمام این مسائل در اولین فرصت ممکن برطرف شود، چراکه منافع آن برای همه کشورها و مردم ایران و جهان است.

آل‌اسحاق، رشد اقتصادی 4.6 درصدی فصل بهار در سال جاری نسبت به فصل بهار سال قبل را مایه امیدواری خواند و تصریح کرد: برای خروج از رکود باید این روند تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به جزئیاتی که در مورد رشد بخشهای مختلف اعلام شده عنوان کرد: سهم عمده‌ای از این رشد مثبت در طی سه ماهه اول سال مربوط به رشد در بخش نفت و سپس بازرگانی است.

آل‌اسحاق در ادامه خواستار توجه بیشتر به وضعیت بنگاههای کوچک و متوسط شد و اثرگذاری آنان در سطح جامعه را قابل توجه خواند.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: بنظر می‌رسد بنگاههای کوچک و متوسط ما هنوز درگیر مشکلات زیادی هستند و گره چندانی از کارشان باز نشده است، توصیه ما به دولت و درخواست ما از دولت این است که وضعیت این بنگاهها را بیشتر مورد توجه قرار دهد، زیرا اثرگذاری بیشتری در حوزه عمومی و اجتماعی دارند و کمک شایانی به حفظ و ایجاد اشتغال می‌کنند.

وی با تقدیر از تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم تا مرز 20 درصد و حفظ روند کاهنده آن، افزود: باید روی دو بخش هزینه‌های تولید و هزینه‌های معیشت مردم هم توجه بیشتری صورت گیرد تا آنچه در اقتصاد ایران در حال روی دادن است در زندگی مردم هم ملموس باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت پیش‌بینی می‌کند نرخ تورم تا پایان امسال به زیر 18 درصد و نرخ رشد اقتصادی به یک درصد برسد و در سال 94 نیز وضعیت بهتر شود که این امر می‌تواند برای فعالان اقتصادی امیدوار کننده باشد.

کد خبر 225931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =