تخلیه و بارگیری بیش از 23 میلیون و 33 هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی

افزون بر 23 میلیون و 33 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در 6 ماه نخست امسال در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد دارد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این باره گفت: از این میزان 8 میلیون و 698 هزار و 619 تن کالای نفتی و  14 میلیون و 335 هزار و 82 تن کالاهای غیر نفتی بوده است.

سعداله عبداللهی با بیان این که شاخصهای عملیاتی در بنادر استان در سال جاری در قیاس با سال گذشته  رشد مطلوبی دارد، افزود: غلات، مواد معدنی، شکر، آهن آلات و تولیدات شیمیایی عمده کالاهایی است که در این مدت در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به برخورداری استان از پایانه های بزرگ و مجهز مسافری توضیح داد: در مدت پیش گفته بالغ بر 24 هزار نفر مسافر از طریق مرزهای دریایی استان جابجا شده اند که این تعداد نسبت به دوره مشابه سال قبل 18 درصد بیشتر است.

عبداللهی در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیش از 133 هزار و 51 TEU کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که از رشد 54 درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده و  افزایش مطلوب خدمات لجستیکی را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تعداد کشتی های وردوی به بندر امام خمینی (ره) را در 6 ماه نخست سال  853 فروند اعلام کرد و با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در بنادر و ضرورت مدیریت زنجیره تامین با بهره گیری از ظرفیت ریلی کشور، گفت: در این مدت تناژ حمل ریلی به میزان 641 هزار و808 تن بود که رشد 61 درصدی به همراه داشت.

بنادر استان خوزستان شامل مجتمع بندری امام خمینی (ره)،  بندر خرمشهر، بندر آبادان و سه بندر کوچک سجافی، چویبده و اروند کنار در شمال غربی خلیج فارس است و بیش از یک سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق این بنادر انجام می شود.

کد خبر 225933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =