مصرف نفت کوره در استان مرکزی 48 درصد کاهش یافت

نیروگاههای استان مرکزی در نیمه نخست امسال بیش از 130 میلیون لیتر سوخت مایع دریافت کردند و مصرف نفت کوره در بازه زمانی یاد شده 48 درصد کاهش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک (استان مرکزی) به خبرنگار شانا، گفت: در 6 ماه نخست امسال 113 میلیون و 995 هزار لیتر نفت گاز و 16 میلیون و 396 هزار لیتر نفت کوره به نیروگاه حرارتی شازند و نیروگاه رود شور تحویل شده است.

کرامت ویس کرمی افزود: نفت گاز تحویلی به این نیروگاهها در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، 26 درصد و نفت کوره تحویلی به آنها نیز 48 درصد کاهش داشته است

وی نفت گاز تحویلی در نیمه نخست سال گذشته را 154 میلیون و 890 هزار لیتر و مقدار نفت کروه توزیع شده در بخش نیروگاهی استان مرکزی را در این بازه زمانی، 31 میلیون و 894 هزار لیتر اعلام کرد

ویس کرمی افزایش استفاده از گازطبیعی در بازه زمانی یاد شده را دلیل کاهش مصرف سوخت مایع در بخش نیروگاهی استان مرکزی عنوان کرد.

به گزارش شانا، استان مرکزی به دلیل وجود پالایشگاه امام خمینی شازند، پتروشیمی شازند و نیروگاه حرارتی شازند بعنوان قطب صنعتی به شمار می رود، به همین لحاظ نیز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک (استان مرکزی) موقعیت جغرافیایی ویژه ای دارد.

این شرکت سوخت رسانی به نقاط مختلف استان را بر عهده دارد و با چهار ناحیه مرکزی، ساوه، خمین و دلیجان این مسئولیت را انجام می دهد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک، دارای یکی از بزرگترین انبارهای مکانیزه نفت (شهید سردار رحیم آنجفی) در میان مناطق 37 گانه است.

کد خبر 225935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =