۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 225943
لیبی فروش نفت با تخفیف را تکذیب کرد

یک مقام صنعت نفت لیبی، دیروز دوشنبه (هفتم مهر ماه) فروش نفت این کشور به قیمتی پایین تر از قیمتهای جهانی را رد کرد.

به گزارش روزنامه الحیات، سمیر کمال، مدیر برنامه ریزی و پیگیری وزارت نفت و گاز لیبی، اعلام کرد: طرابلس نفت خام لیبی را با قیمتی پایینتر از قیمتهای کنونی بازارهای جهانی نمی فروشد.

وی در گفتگو با یکی از رسانه های لیبی گفت: قراردادهای نفتی لیبی در نتیجه از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان شرکت ملی نفت این کشور، از قراردادهای سالانه به قراردادهای ماهانه تبدیل شده اند.

دولت لیبی روز یکشنبه (6مهر ماه) به دلیل اعتصاب کارگران میدان نفتی گالو از کاهش تولید نفت خام این کشور به  900 هزار بشکه در روز خبر داده بود.

این در حالیست که تولید نفت خام لیبی هنوز هم 9 برابر بیشتر از چند ماه پیش، زمانی که صنعت نفت این کشور به دلیل اعتراضهای شورشیان در سراسر کشور فلج شده بود، برآورد می شود.

لیبی که هم اکنون بر سر کنترل کشور و منابع نفتی به دو دسته تقسیم شده است، هم اکنون دو وزیر نفت دارد. ماشالله الزاویه که به همراه گروهی از مخالفان دولت رسمی لیبی کنترل طرابلس را در اختیار گرفته است، روز یکشنبه (٣٠ شهریورماه) خود را به عنوان وزیر نفت این کشور معرفی کرد.

در همین حال، عمر الشکمک، وزیر نفت دولت رسمی لیبی اعلام کرد که همچنان تنها وزیر نفت کشور است و از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود.

لیبی که یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، پس از برکناری معمر القذافی تاکنون نتوانسته است شرایطی پایدار در صنعت نفت خود برقرار کند. صنعت نفت این کشور در سالهای گذشته شاهد تظاهرات گسترده، اعتصابهای سراسری و تصرف میدانها و پالایشگاهها به وسیله گروههای شورشی بوده است.

کد خبر 225943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =