گوگرد نفت گاز پالایشگاه بندرعباس به استاندارد یورو 4 می رسد

با راه اندازی طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس در سال آینده، بنزین با استاندارد یورو 4 تولید و میزان گوگرد نفت گاز تولیدی نیز از 10 هزار PPM به کمتر از 50 PPM کاهش می یابد.

به گزارش شانا مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به این که رسالت اصلی ما تامین انرژی و فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور است، گفت: این امر بطور حتم با آلایندگی همراه است؛ بنابراین ما وظیفه داریم با پایشهای مستمر و کنترل دستگاهها متناسب با استانداردهای زیست محیطی، از انتشار آلایندگی جلوگیری کنیم.

هاشم نامور با بیان این که صنعت نفت صنعتی حساس است که در هر لحظه امکان خطر و بروز حادثه در آن وجود دارد، تاکید کرد: ما ملزم به رعایت قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست هستیم.

وی افزود: همچنین موظفیم مطابق با استانداردهای جهانی برای حفاظت از محیط زیست، کیفیت محصولات و فرآورده های نفتی را افزایش دهیم و برای این منظور در شرکت پالایش نفت بندرعباس هزینه های زیادی انجام شده است.

وی با بیان این که عامل 90 درصد از حوادث، خطای انسانی و توجه نکردن به قوانین ایمنی است، گفت: با اجرای صبورانه عملیاتها، کنترل، هوشیاری و رعایت قوانین و استانداردهای لازم در طرحها می توان به راحتی از بروز حوادث پیشگیری کرد.

نامور با اعلام این که نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه است، گفت: حفظ نیروی انسانی با اجرای قوانین ایمنی در اولویت قرار دارد و آموزش پذیر بودن و انتقال آموزشها به همراه تجربه به دیگران از وظایف مهم در صنعت نفت است.

بر اساس این گزارش پالایشگاه بندرعباس با تلاش کارکنان و اجرای برنامه های زیست محیطی و مقررات ایمنی، در سال 92 موفق به کسب جایزه سبز جهانی، همچنین رتبه برتر بهداشت صنعتی در بین شرکتهای پالایشی شد.

کد خبر 225956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =