اکسیدهای نانوساختار پژوهشگاه نفت به تولید صنعتی می‌رسد

پژوهشگاه صنعت نفت به دانش فنی تولید اکسیدهای نانوساختار دست یافته و در صدد است با همکاری شرکتی دانش بنیان، تولید صنعتی این محصول نانو را محقق سازد.

به گزارش خبرنگار شانا، دستیابی به دانش فنی تولید اکسیدهای نانوساختار از جمله دستاوردهای گروه توسعه فناوریهای نانو و کربن پژوهشگاه صنعت نفت است که هم اکنون برای تولید در مقیاس صنعتی، به شرکت دانش بنیان نانو در پژوهشگاه واگذار شده است.

بر پایه این گزارش، در این تکنولوژی، اکسیدهای فلزی معمولی تحت فرایندی خاص به اکسیدهای نانوساختار تبدیل می‌شود و از این رو، میزان مصرف مواد معدنی و خام فروشی کاهش می‌یابد.

طرح تولید اکسیدهای نانوساختار در حال حاضر، با ظرفیت بیش از 300 کیلوگرم در روز در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت قرار دارد و برآوردها نشان می‌دهد استفاده از این محصولات نانو در پالایشگاهها، منجر به صرفه جویی چشمگیری در هزینه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پژوهشگاه صنعت نفت صبح امروز (سه شنبه، 8 مهرماه) میزبان خبرنگاران حوزه انرژی بود و خبرنگاران پس از نشستی خبری با حضور علیمراد رشیدی، رئیس گروه توسعه فناوریهای نانو و کربن پژوهشگاه صنعت نفت، در یکی از زیرمجموعه‌های پردیس پایین دستی پژوهشگاه حاضر شده و از آزمایشگاه مواد نانوساختار، آزمایشگاه سنجش نانومتری و طرحهای تولید اکسیدهای نانوساختار و نانولوله‌های کربنی بازدید بعمل آوردند.

کد خبر 225957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =