فرمول قیمت خوراک گازی پتروشیمی‌ها چگونه اجرا می‌شود

به نظر می‌رسد اجرای فرمول جدید نیز در انتظار آئین نامه مصوبه هیئت دولت است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز ( سه شنبه، 8 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: پیشنهاد کمیته اقتصادی کمیسیون بودجه درباره فرمول تعیین قیمت پایه خوراک گازی پتروشیمی‌ها به کمیسیون ارائه و تصویب شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، قیمت‌گذاری خوراک حداقل برای ١٠سال مدنظر بوده و نرخ داخلی بازدهی ارزی هم حداقل  ٢٥ درصد است، همچنین اگر گاز قطع شد وزارت نفت مکلف به جبران خسارت است.

قادری ادامه داد: همچنین وزارت نفت اجازه دارد تا ٣٠ درصد در قیمت خوراک گازی پتروشیمی‌هایی که در پایین دست و مناطق محروم سرمایه‌گذاری می‌کنند، تخفیف لحاظ کند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه افزود: مصوبه مذکور بعنوان بخشی از لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت به صحن مجلس ارسال می‌شود.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، نیز در این زمینه به شانا گفت: قرار شد ما فرمول مصوبه را به دولت ارائه کنیم تا تصویب شود.

وی تصریح کرد: کلیات موضوع را تصویب کردیم و بعد از تصویب دولت، اجرا می‌شود.

به گزارش شانا، پارسال، بعد از تصویب بند "ج" تبصره الحاقی ٢١ به ماده واحده لایحه بودجه سال ٩٣ کل کشور، مقرر شد آئین نامه اجرایی تخفیف پلکانی براساس شاخصهای ترکیبی، ظرف سه ماه پس از تصویب قانون ذکر شده  توسط وزارت نفت تهیه شود و به تصویب هیئت وزیران برسد.

اکنون نیز به نظر می‌رسد اجرای فرمول جدید نیز در انتظار آئین نامه مصوبه هیئت دولت است، البته این در شرایطی بود که هنوز تبصره مذکور به قانون دائم تبدیل نشده بود.

پارسال هیئت دولت براساس شاخصهای ترکیبی آئین نامه‌ای را مصوبه کرده بود که براساس آن به منظور تحرک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی، پایین دست و واحدهای پتروشیمی، اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان‌یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی بصورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف داده شود که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه‌گذار تا ٣٠ درصد باشد.

احتمال می‌رود لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت تا اخر همین ماه به صحن ارسال شود.

کد خبر 225961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =