برگزاری مناقصه نفت و گاز الجزایر با هدف جذب شرکتهای خارجی

الجزایر مناقصه نفتی خود را پس از سه سال، روز سه شنبه (8 مهرماه) برگزار می کند و در انتظار نتایج خوب مشارکت خارجیهاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الجزایر در تلاش برای افزایش تولید نفت خود و تضمین ارسال گاز طبیعی به اروپا، برای نخستین بار پس از سال 2011 میلادی مناقصه نفت و گاز خود را سه شنبه (8 مهرماه) برگزار می کند.

الجزایر به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 31 منطقه، شامل میدانهای نفتی متعارف نفتی و تعدادی ساختار شیل اویل، را به مناقصه می گذارد.

بیش از نیمی از این میدانهای نفت و گاز در جنوب الجزایر واقع شده اند.

این کشور آفریقایی که بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی قاره سیاه نیز است، یک پنجم گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کند اما تکیه اصلی این کشور بیشتر روی چاههای قدیمی است.

الجزایر به دنبال شرکتهای اکتشاف و تولید خارجی است تا برای بالابردن تولید نفت و گاز به این کشور کمک کنند.

مقامهای الجزایر تا کنون دو بار برگزاری مناقصه را به تعویق انداخته بودند که دلیل آن درخواست شرکتهای خارجی برای زمان بیشتر جهت ارزیابی میدانهای مورد مناقصه عنوان شده است. قراردادهای مناقصه امروز در انتهای ماه اکتبر امسال به امضا می رسد.

یک مقام دولتی الجزایر گفت: خوشبین هستیم، این دور بسیار پر بار خواهد بود زیرا شرکتهای زیادی علاقه جدی به سرمایه گذاری نشان دادند، شرکتهایی هم که در ابتدا علاقه ای نشان ندادند پس از اینکه زمان بیشتری برای ارزیابی میدانها و شرایط قرارداد پیدا کردند، نظرشان تغییر کرد.

مدیران شرکتهای نفتی خارجی فعال در الجزایر در گذشته از مفاد سخت قراردادهای این کشور به علاوه شرایط سخت کار در الجزایر نارضایتی خود را ابراز کرده بودند.

مقامهای رسمی الجزایر اعلام کرده اند که با شرکت بیش از 50 شرکت خارجی در این مناقصه، قانون جدید نفتی، بهبود شرایط امنیتی و پتانسیل میدانهای نفتی ارائه شده، انتظار می رود نتایج خوبی در این مناقصه حاصل شود.

کد خبر 225964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =