مصر نهادهای دولتی را موظف به استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر می کند

وزیر دارایی مصر، دیروز (دوشنبه 7 مهر ماه) از برنامه ریزی دولت این کشور برای استفاده از انرژیهای تجدید پذیر در خودروها و تجهیزات اداری نهادهای دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، هانی قدری، اعلام کرد که کشورش هم اکنون برای استفاده از انرژیهای تجدید پذیر در خودروها و تجهیزات ساختمانهای نهادهای دولتی برنامه ریزی می کند.

همزمان وزارت نفت مصر نیز بررسیهای لازم برای احداث 37 نیروگاه خورشیدی با توان دو مگاوات را که سه مورد از آنها مورد بهره برداری قرارگرفته به پایان برده است.

وزیر دارایی مصر، ادامه داد:  این طرح شامل خرید اتومبیلهای گازسوز برای همه ارگانهای دولتی و استفاده از تجهیزات خورشیدی در ساختمانهای این اداره ها می شود تا به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی بیشتری شود.

بر اساس این گزارش، نیروگاههای برق مصر، به دلیل توسعه نیافتن طی سالهای گذشته، با مشکلات و کمبودهای بسیاری مواجه اند و به گفته عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، صنعت برق این کشور به منظور برطرف کردن تقاضای برق مورد نیاز خود طی پنج سال آینده، حدود 12 تا 13 میلیارد دلار بودجه لازم دارد.

این درحالیست که این کشور آفریقای شمالی باید تا سال 2035 سالانه 2500 مگاوات به شبکه برق مصر اضافه کند.

قدری، هدف از این تصمیم گیریها را افزایش اعتماد دولت به منابع انرژی تجدی پذیر و تشویق شهروندان در استفاده از منابع انرژیهای جایگزین بیان کرد.

مصر در تلاش است کمبود بودجه خود را کاهش دهد و تقاضای انرژی رو به رشدی را که به قطع روزانه برق در سراسر این کشور منجر شده است، تامین کند.

دولت مصر حدود ١٤٤ میلیارد پوند مصر (٢٠ میلیارد دلار) یا معادل حدود ٢٠ درصد از بودجه کشور را در حمایت از بخش انرژی در سال مالی ٢٠١٣-٢٠١٤، که در ٣٠ ژوئن به پایان رسید، هزینه کرده است

کد خبر 225965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =