جریان گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین ثابت است

جریان گاز روسیه به اتحادیه اروپا از مسیر اوکراین بدون نوسان ادامه دارد.

به گزارش رویترز، اطلاعات منتشر شده توسط پیمانکار خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا از مسیر اسلواکی نشان می‌دهد جریان صادرات گاز روسیه به اروپا از مسیر اسلواکی و اوکراین با ثبات ادامه دارد.

حجم صادرات گاز در نظر گرفته شده برای ورود به خط لوله در روز سه‌شنبه به 48 میلیون و 100 هزار متر مکعب رسیده است که نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده است.

شرکت پیمانکار این پروژه (یورواستریم) همچنین اعلام کرد که شاهد هیچ گونه کاهش فشار یا اعلام رسمی کاهش حجم گاز در مبادی ورودی خط لوله در مرز اسلواکی – اوکراین نبوده است.

شرکت گازپروم روسیه در هفته‌های اخیر اعلام کرده است توان تامین رشد تقاضا در اروپا را در شرایطی که مشغول پرکردن ذخایر برای زمستان است، ندارد؛ این اقدام توانایی اروپا برای صادرات مجدد گاز به اوکراین را محدود می‌کند.

به گزارش شانا، پیشتر سفیر امنیت انرژی جمهوری چک اعلام کرده بود تصور این که روند عرضه گاز روسیه از مسیر اوکراین در فصل زمستان عادی باشد، احمقانه است.

واتسلاو بارتوسکا، سفیر امنیت انرژی جمهوری چک در همایش سرمایه گذاری اروپای شرقی به رویترز گفت: احمقانه است که انتظار داشته باشیم جریان انتقال گاز روسیه به اوکراین در زمستان آینده عادی باشد. اروپا باید برای مقابله با اختلال و توقف در این مسیر که حدود نیمی از گاز روسیه از این طریق به اروپا ترانزیت می شود، مقاومت کند.

روسیه عرضه گاز را به اوکراین، ماه ژوئن گذشته بدلیل اختلاف با این کشور درباره صورتحسابهای گازی پرداخت نشده آن قطع کرد. شرکت روسی گازپروم امسال، تحویل گاز را به اروپا  از مسیر اوکراین بطور چشم افسایی کاهش داده و مسیرهای جایگزینی را برای عرضه گاز به مشتریان خود انتخاب کرده است.

اوکراین و روسیه روز جمعه (٤ مهرماه) به امضای یک قرارداد که تضمین کننده عرضه دست کم ٥ میلیارد مترمکعب گاز به این کشور ظرف ٦ ماه آینده است، نزدیکتر شدند، اما این موضوع در صورت پیش پرداخت از سوی اوکراین تحقق می یابد.

با این حال، شرکت روسی گازپروم شنبه (٥ مهرماه) درباره امکان اختلال در عرضه گاز به اروپا از مسیر اوکراین در فصل زمستان بدلیل ناکافی بودن ذخیره سازیهای گاز اوکراین هشدار داد.

کد خبر 225975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =