برنامه ششم توسعه گاز تا 4 ماه آینده تدوین می شود

برنامه ششم توسعه گاز تا 4 ماه آینده با بررسی در 15 کمیته تخصصی تدوین می شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: کلیات این برنامه از وزارت نفت دریافت شده و تدوین آن در کمیته تلفیق، کمیته راهبردی و 15 کمیته تخصصی دیگر در حال انجام است.

حسن منتظر تربتی افزود: در تدوین برنامه ششم توسعه، پیشنهاد واحدهای عملیاتی نیز دریافت می شود تا بتوانیم این برنامه را واقع بینانه تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی نقاط ضعف برنامه های چهارم و پنجم توسعه، فرصتهای پیش رو را شناسایی می کنیم و در فضای پیش رو برنامه ها را در چند فصل تعریف می کنیم.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در تدوین برنامه ششم توسعه ابتدا راهبردها را مشخص کنیم، تاکید کرد: پس از مشخص شدن راهبردها، سیاستهای اجرایی تعریف می شود و در پایان با تدوین شاخصهای عملیاتی اهداف کمی تدوین خواهد شد.

به گفته تربتی، در این برنامه، توسعه شبکه گاز و ایستگاههای تقویت فشار، توسعه منابع انسانی، جذب سرمایه و ...، در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در کمیته های تخصصی، موانع و مواردی که به پیشبرد برنامه کمک می کند نیز دیده شده است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: برنامه ششم توسعه صنعت گاز در ٦ محور و بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین می شود و برای این محورها، اهداف کلان تهیه شده و بر اساس اهداف کلان برای هر کدام از این سیاستها، راهبرد و سیاستهای کلان اجرایی تعریف شده است.

تربتی با بیان این که یکی از بحثهای اقتصاد مقاومتی بحث درون زایی و رویکرد به توانمند سازی بخشهای داخلی است، تاکید کرد: این شرکت ضمن تعامل با کشورهای خارجی، توانمندسازی بخشهای داخلی را بعنوان یک رویکرد اصلی دنبال می کند.

کد خبر 226000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =