طرح بودجه بدون نفت در استان خوزستان در سال 94 اجرایی می‌شود

طرح بودجه بدون نفت برای سال 94 در استان خوزستان حاصل کار مداوم چند ماهه و با مشارکت مشاوران، کارشناسان و اساتید دانشگاه است و تعارضی با سهم استان خوزستان از محل نفت ندارد.

به گزارش شانا، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان گفت: در نظام جدید بودجه ریزی استان خوزستان برای سال 94، که به نوعی احیا همان نظام درآمد- هزینه، مربوط به قانون برنامه سوم است، علاوه بر احصاء 2 درصد حاصل از درآمدهای نفت و سایر منابع مربوطه بر درآمدهای مالیاتی و عوارض همچنین سایر استعدادهای اقتصادی استان در قالب طرح بودجه بدون نفت تاکید شده است.

وی افزود: بودجه بدون نفت یعنی بودجه ریزی براساس درآمدها و ظرفیتهای اقتصادی استان، اما این بدان معنی نیست که استان خوزستان از اعتبارات نفتی خود صرف نظر کند.

مقتدایی تصریح کرد: پیش نویس طرح بودجه بدون نفت برای سال 94 در استان خوزستان آماده شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: از رسانه‌ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خوزستان می‌خواهیم زوایای مثبت و منفی این طرح را درگفتگو با کارشناسان اقتصادی و اساتید دانشگاه مورد بررسی  قرار دهند.

وی گفت: طرح بودجه بدون نفت که حاصل کار مداوم چند ماهه همکاران ما با مشارکت مشاوران، کارشناسان و اساتید دانشگاه است، تعارضی با  سهم استان خوزستان از محل نفت ندارد.

مقتدایی افزود: این کارشدنی است، طرح بودجه بدون نفت آماده است و از مردم و اصحاب رسانه می‌خواهم که به ما را دراین راه کمک کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: باید به سمت درآمدهای پایدار غیرنفتی برویم تا از این محل بتوانیم برای بهبود وضعیت اشتغال همچنین عمران و آبادانی استان خوزستان چاره عملی اندیشه کنیم.

امید حاجتی، معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان نیز گفت: طرح بودجه بدون نفت که جزو ابتکارات استاندار است، درچارچوب سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و به منظور عدم اتکای صرف به درآمدهای نفتی و توجه به درآمدهای پایدارتر غیرنفتی تدوین شده است.

وی افزود: ظرفیتهای بسیارخوبی در خوزستان وجود دارد، این استان بدون در نظرگرفتن نفت، چهارمین اقتصاد کشور و از نظر میزان درآمدها، سومین استان کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حاجتی کل اعتبارات استان خوزستان درسال جاری را حداکثر 1500 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این درحالی است که میزان درآمدهای غیرنفتی استان خوزستان ( وصول  مالیاتها و عوارض ) سالانه 5000 میلیارد تومان بالغ می‌شود، اگر این میزان درآمدهای مالیاتی و عوارض 100 درصد به استان خوزستان تخصیص داده شود کار بزرگی اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 226006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =