تحقق درآمد 35 هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری داراییهای سرمایه‌ای

در 6 ماهه اول سال درآمد دولت از محل واگذاری داراییهای سرمایه‌ای و نفت 35 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، صبح امروز( چهارشنبه، 9 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اظهارکرد: از 211 هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده برای سال 93، در 6 ماه اول امسال 76 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وی افزود: در بخش درآمدها، 34 هزار میلیارد تومان از محل دریافت مالیات و گمرک است و 35 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای نفتی و 7 هزار میلیارد تومان هم از درآمدهای مالی دولت( سهام و ...) است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه درباره هزینه کرد میزان درآمد محقق شده نیز با اشاره به گزارش ارائه شده، افزود: 65 هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌های جاری و 10 هزار میلیارد تومان آن هم بابت طرحهای عمرانی و مابقی برای مصارف دیگر پرداخت شده است.

این نماینده مجلس به محور دیگری از گزارش فوق اشاره کرد و گفت: متاسفانه از محل 35 میلیارد دلار که سهمیه فاینانس سال 93 بوده است تا الان به جز یک مورد که مجتمع فولاد گیلان است و 200 میلیون دلار تقاضا کرده است، تقاضای دیگری از طرف بخشهای خصوصی ارائه نشده است.

وی یادآور شد: این عدم استقابل باید آسیب شناسی و علل آن آشکار شود، زیرا در خروج از رکود اقتصادی تاثیر گذار است.

حاجی دلیگانی درباره تبصره 22 قانون بودجه 93 یا همان ماده 180 قانون برنامه پنجم نیز تصریح کرد: گزارش دولت حاکی از آن است که به 11 استان 50 درصد اعتبارات تملک دارایی پرداخت و ابلاغ شده است، از این رو به بقیه استانها 25 درصد پرداخت شده است.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه هم گفته است: در 6 ماهه اول سال درآمد دولت از محل واگذاری داراییهای سرمایه‌ای و نفت 35 هزار میلیارد تومان و از محل واگذاری داراییهای مالی 6 هزار و 900 میلیارد تومان محقق شده است.

کد خبر 226008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =