کنترل حریم خطوط لوله به صورت آنلاین انجام می شود

حریم خطوط لوله منطقه 3 عملیات انتقال گاز بصورت آنلاین و با نرم افزار GIS پایش و کنترل می شود.

مدیر منطقه 3 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: صیانت از حریم خطوط انتقال از جمله ماموریتهای مناطق انتقال گاز بشمار می رود و واحدهای حراست و حقوقی، مطابق با مقررات مصوب، این وظیفه را بر عهده دارند.

هوشنگ مهردادفر افزود: با استفاده از نرم افزار GIS، همه ساخت و سازهای محدوده حریم بصورت آنلاین پایش می شود و در نتیجه، کنترل و پایش تجاوز به حریم خطوط لوله قابل ردیابی است.

وی با بیان این که هرگونه تجاوز به حریم توسط حراست تذکر داده می شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که به این تذکر توجه نشود، این تجاوز بصورت حقوقی پیگیری می شود.

به گفته مدیر منطقه 3 عملیات انتقال گاز، این منطقه به لحاظ شرایط ویژه ای که از نظر جغرافیایی دارد مسائل مرتبط با حریم زیادی را پیگیری می کند.

مهردادفر ادامه داد: ارزش زمین در محدوده استان تهران و استانهای تحت پوشش این منطقه بالا است و برای آزادسازی زمینها به اعتبار زیادی نیاز دارد.

به گزارش شانا، منطقه 3 عملیات انتقال گاز با 3 هزار و 800 کیلومتر خط لوله، 11 ایستگاه تقویت فشار و 30 توربوکمپرسور، انتقال و تامین گاز استانهای تهران، البرز، قم، قزوین و بخشهایی از استانهای اصفهان، مرکزی، زنجان و سمنان را بر عهده دارد.

بر پایه این گزارش، این منطقه بدلیل انتقال و تامین روزانه 100 میلیون مترمکعب گاز پایتخت کشور، یکی از مناطق استراتژیک به شمار می رود.

کد خبر 226010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =