طرحهای پالایشی شتاب می گیرد

نمایندگان حقیقی اعضای حقوقی شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت در پالایشگاههای نفت خصوصی به استناد تصویب نامه شماره 187436/ت/44619 هیئت وزیران توسط « پالایش و پخش» معرفی شدند.

به گزارش شانا معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: عدم تجربه کافی نمایندگان سهام عدالت در حوزه نفت سبب پیشرفت نامطلوب طرحهای افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت پالایشگاههای نفت شده است، بر این اساس تغییراتی در این خصوص انجام شد.

عباس کاظمی اظهار کرد: امیدواریم با تغییرات انجام شده، طرحها زودتر به مرحله اجرا برسد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وضعیت پیشرفت طرحهای توسعه و بهینه سازی پالایشگاهها، از طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بعنوان طرح موفق نام برد و گفت: 75 درصد تولیدات این پالایشگاه به بنزین و نفت گاز یورو 4 اختصاص دارد.

وی با یادآوری این که در گذشته بنزین یورو 4 تولیدی این پالایشگاه بصورت مخلوط عرضه می شد، تصریح کرد: با تغییر سیاستها در دولت جدید بمنظور توزیع محصولات باکیفیت در سطح کلانشهرهای کشور برای کاهش آلودگی، محصولات این پالایشگاه بدون اختلاط در شهرهای اراک، تهران و کرج توزیع می شود.

کاظمی با اشاره به این که بعد از این شهرها، در کلانشهر تبریز نیز توزیع بنزین یورو 4 آغاز شد، گفت: با تغییرات نرم افزاری در واحدهای پالایشگاه اصفهان با کمک کارشناسان و متخصصان این پالایشگاه و شرکت ملی پالایش و پخش از اوایل این هفته، توزیع بنزین یورو 4 در این کلانشهر نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به این که طرح بنزین سازی پالایشگاه لاوان در حال اتمام است، اظهار امیدواری کرد که طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس نیز در بهار سال آینده وارد سرویس شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده امیدواریم تا بهار سال آینده 8 کلانشهر کشور بطور کامل تحت پوشش بنزین و نفت گاز یورو 4 قرار گیرد.

کد خبر 226015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =