بنزین یورو 4 مصرف سوخت خودروها و آلودگی هوا را کاهش می دهد

بنزین یورو 4 در خودروهایی که استاندارد مصرف این سوخت را دارند موجب کاهش مصرف شده و آلایندگی کمتری ایجاد می کند و در مقابل نیز راندمان خودرو را افزایش می دهد.

کیوان وزیری، مدیر نظارت و اجرای استانداردهای ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به این که کلیه محصولات ایران خودرو از استاندارد یورو 4 استفاده می‌کنند باید سوخت این خودروها نیز مطابق با استاندارد یورو 4 باشد.

وی افزود: در صورتیکه خودروها از سوخت استاندارد استفاده کنند کارایی بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهند داشت که پیامد آن بهره‌وری انرژی و بازدهی بیشتر است.

مدیر نظارت و اجرای استانداردهای ایران خودرو با بیان این که خودروهای تولیدی در صورتی که سوخت استاندارد دریافت نکنند پس از مدتی دچار مشکلات فنی می‌شوند، گفت: تناسب نداشتن استاندارد سوخت با استاندارد سوخت در نظر گرفته شده برای موتور خودرو می تواند منجر به استهلاک زودهنگام خودرو شود.

وزیری ادامه داد: با افزایش عرصه سوخت استاندارد از سوی وزارت نفت، افزون بر این‌که آلودگی‌ها کاهش خواهد یافت خودروها نیز دارای بازدهی و مصرف مطلوبی خواهند شد که این امر منافع بسیاری را از جنبه‌های مختلف برای کشور بدنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم عرضه سوخت پاک با هدف مصرف بهینه خودروها در سراسر کشور اجرایی شود.

به گزارش شانا، عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیش از این درباره توزیع سوخت پاک در کشور گفته بود: پس از بهره مندی کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، آبادان و تبریز از بنزین یورو ٤، قرار است در اصفهان و شیراز هم بنزین یورو ٤ توزیع شود.

به گفته وی، در یک سال اخیر ظرفیت تولید روزانه ٢٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در پالایشگاههای کشور ایجاد شده است و در آینده تمام بنزین مصرفی کشور با استاندارد یورو 4 خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 226019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =