وزیر منابع طبیعی منطقه کردستان عراق گفت: جلوگیری از درآمدزایی داعش از فروش غیرقانونی نفت به همکاری اطلاعاتی جامعه بین‌المللی احتیاج دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، آشتی هورامی وزیر منابع طبیعی منطقه خودمختار کردستان عراق در نشست مجمع جهانی اقتصاد در استانبول گفت: هفت تن در ارتباط با انتقال چهار تانکر نفت(که توسط داعش از میادین تحت کنترل در عراق استخراج شده‌اند) در حوالی کرکوک بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هورامی گفت: وزارت داخلی منطقه کردستان اعلام کرده چهار تانکر نفت که توسط داعش از میادین تحت کنترل این گروه استخراج شده، قصد ورود به این منطقه را داشتند که در پی توقیف آنها هفت تن بازداشت شدند و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

وزیر منابع طبیعی کردستان عراق ضمن درخواست از همسایگان این منطقه و جامعه بین‌المللی برای همکاری در زمینه تبادل اطلاعات گفت: باید از درآمد نفتی داعش بوسیله تلاشهای هماهنگ و قاطعانه جامعه بین‌الملل جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در نتیجه تلاش‌های جامعه بین‌الملل نیروهای پیشمرگه کردستان کنترل امور را در دست گرفته‌اند، اوضاع در عراق در ارتباط با فعالیتهای تروریستی آرام تر شده است.

وزیر منابع طبیعی کردستان عراق با اشاره به رویکرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای مقابله با داعش گفت: با نظر اردوغان موافقم که تروریسم نظامی، حد و مرز ندارد و مقابله با داعش به یک راهبرد منطقه‌ای نیاز دارد.

هورامی افزود: حملات هوایی آمریکا موثر و کارآمد است، اما در عین حال همکاری جامعه بین‌الملل نیز ضروری است. نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه برای این همکاری آماده‌اند و ترکیه نقش بسیار مهمی در زمینه این همکاری خواهد داشت.

کد خبر 226021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =