۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 226024
افزایش صادرات نفت خام کویت به ژاپن

دولت کویت دیروز (سه شنبه 8 مهرماه) از افزایش صادرات نفت خام کویت به ژاپن به مقدار 11.7 درصد در ماه اوت 2014 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العرب، در تازه ترین آمار صادرات نفتی کویت، صادرات نفت خام این کشور به ژاپن در ماه اوت امسال به هفت میلیون و 600 هزار بشکه با میانگین روزانه  245 هزار بشکه رسید.

این نخستین گزارش از افزایش صادرات نفت خام کویت به ژاپن طی پنج ماه گذشته محسوب می شود.

آژانس انرژی و منابع طبیعی ژاپن نیز در نخستین گزارش خود آورد: کویت چهارمین عرضه کننده بزرگ نفت خام به ژاپن به شمار می رود و تامین 7.3 درصد از مجموع واردات نفت خام  ژاپن را بر عهده دارد.

این آژانس می افزاید: مجموع محموله های نفت خام وارد شده از کویت با رسیدن به 318 هزار بشکه در روز، به بالاترین سطح از ماه مارس امسال رسیده است.

در مقابل، مجموع واردات نفت خام ژاپن در این ماه با کاهش 2.6 در صد، ششمین ماه متوالی، به 103 میلیون و 910 هزار بشکه با میانگین روزانه سه میلیون و 350 هزار بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، محموله های نفت خام خاور میانه 87.7 درصد از مجموع واردات ژاپن را تشکیل می دهند که نسبت به سال پیش چهار درصد افزایش داشته است.

عربستان سعودی با وجود کاهش صادرات نفت خام به ژاپن، نسبت به سال گذشته، باز هم به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت خام به کشور آفتاب تابان شناخته می شود.

عربستان امسال با 16.3 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، روزانه 980 هزار بشکه نفت به ژاپن صادر کرد.

امارات با صادرات روزانه 915 هزار بشکه و قطر با صادرات 424 هزار بشکه در روز، به ترتیب در رتبه های دوم و سوم صادرات نفت به این کشور قرار گرفته اند.

 ژاپن سومین مصرف کننده نفت جهان، پس از ایالات متحده و چین است.

کد خبر 226024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =