افزایش فروش نفت ایران با وجود اعمال تحریمهای اقتصادی

دشمنان ما بدنبال تشدید تحریمها بودند، اما ایران مدبرانه سیاست تضعیف تحریم را دنبال کرد و در حال حاضر این سیاست توفیق پیدا کرده، وضعیت ما در حوزه‌های مختلف بهبود یافته و فروش نفت ما بالاتر رفته است.

به گزارش شانا،محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تبیین دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به نیویورک پرداخت و گفت: ایران در صحنه عمل یک حضور قدرتمندانه و در عین حال منطقی را به نمایش گذاشت.

وی با بیان این‌که در مذاکرات هسته‌ای تجلی توان دیپلماتیک در حراست از منافع و حقوق ملت ایران باید به کرسی بنشیند، افزود: ما باید پیشرفتهای هسته‌ای را حراست و در عین حال راه برای پیشرفت در دیگر حوزه‌ها را نیز فراهم کنیم.

نهاوندیان یک ماهه پیش رو را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هم در عرصه دیپلماسی باید قوی‌تر از گذشته حاضر شویم و هم در عرصه حمایت مردمی باید قوی‌تر عمل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که همان گونه که رئیس جمهوری اذعان دارد تحریمها به نحو قبلی قابل اعاده نیست، عنوان کرد: یکی از اتفاقات مهم این سفر این بود که شخصیتهای تاثیرگذار اقتصادی آمریکا با رئیس جمهوری ما حرف اقتصادی می‌زدند و ابراز می‌کردند که در افق روشن و مثبتی که ایران در اقتصاد خود و منطقه دارد سهم داشته باشند.

وی گفت: یک حقیقت در این دیدارها روشن شد و آن این‌که دشمنان ما به دنبال تشدید تحریمها بودند، اما ایران مدبرانه سیاست تضعیف تحریم را دنبال کرد و در حال حاضر این سیاست توفیق پیدا کرده، وضعیت ما در حوزه‌های مختلف بهبود یافته و فروش نفت ما بالاتر رفته است.

نهاوندیان افزود: از همه اینها مهمتر توفیقی که در صحنه اقتصاد با اتخاذ اقتصاد مقاومتی پیدا کرد در صحنه مذاکرات نقطه قوت و قدرت ماست، هم اکنون با وجود این‌که عمده تحریمها باقی است، اما این که ما در این شرایط تورم را به بیش از 20 درصد کاهش دهیم و از رکود خارج شویم خود یک توفیق بزرگ است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر رئیس جمهوری به آستاراخان و ملاقات روئسای جمهوری ایران و روسیه و تاثیر این‌گونه نشستهای منطقه‌ای در تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: این سفر با توجه به این‌که بعد از سفر رئیس جمهوری به آمریکا انجام شد، قدری تحت الشعاع سفر نیویورک قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این پنجمین دیدار ایران و روسیه در یکسال اخیر در سطح سران جمهوری بود، عنوان کرد: این نشان می‌دهد ما یک نگاه جامع و منطقی و متعادل را دنبال می‌کنیم.

نهاوندیان ادامه داد: ما در عین حال که مذاکرات هسته‌ای با غرب را دنبال می‌کنیم، از ارتباطات استراتژیک با روسیه، چین و همسایگان غافل نشده‌ایم، پنج دیدار با پوتین تنها تشریفات نبوده و دستاورد جدی داشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: بر اساس توافقی که دو طرف در ارتقای مسائل اقتصادی انجام داده‌اند بزودی حجم مبادلات را به چندین برابر می‌رساند و ایرانی با چنین تحرکات دیپلماتیک، دنیا را به این نتیجه رسانده که باید با این ایران کنار آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی با بیان این‌که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه بسیار افزایش خواهد یافت، گفت: در دنیای امروز به جای لفاظیهای بیهوده باید نفع متقابل را دنبال کرد و می‌توان در سایه این امر، همگرایی اقتصادی را تقویت کرد.

کد خبر 226026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =