استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند می شود

با اجرای کامل خط هفتم سراسری، علاوه بر تحقق اهداف صادراتی، گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به خبرنگار شانا گفت: بخش زیادی از خط هفتم سراسری احداث شده و تکمیل بخش نهایی این خط لوله در انتظار مذاکره با کشور پاکستان است.

حمیدرضا عراقی افزود: به محض این که پاکستان اعلام آمادگی کند ما می توانیم در مدت کوتاهی مابقی خط را به منظور صادرات گاز به این کشور احداث کنیم.

وی ادامه داد: در همین حال این خط لوله تنها برای صادرات گاز به پاکستان در نظر گرفته نشده بلکه در کنار اهداف صادراتی، گازرسانی به شهرهای زاهدان، چابهار، خاش و... از طریق این خط برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر نفت تصرح کرد: در حال حاضر پیمانکار اجرای خط لوله ایرانشهر به زاهدان مشخص و حکم آن نیز ابلاغ شده است و عملیات اجرایی احداث این خط لوله بزودی آغاز می شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا گفته بود: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با اجرای بند «ق» بودجه 93، از مصرف سالانه 1.5 میلیارد دلار فرآورده در نیروگاههای استان جلوگیری می کند.

به گفته حسن منتظر تربتی، هم اکنون این خط تا ایرانشهر تکمیل شده و در ادامه خط هفتم سراسری، یک انشعاب به زاهدان و یک انشعاب نیز برای چابهار تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز در همین رابطه گفته بود: عملیات اجرایی احداث خط لوله ایرانشهر به زاهدان با هدف گازرسانی به شهرها، صنایع و نیروگاه های واقع در مسیر خط لوله در آینده نزدیک آغاز می شود.

به گزارش شانا، خط لوله هفتم سراسری به قطر 56 اینچ و طول 902 کیلومتر به ظرفیت 110 میلیون متر مکعب در روز که مسیر آن عسلویه- سرخون- ایرانشهر تعریف شده است.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر 2 ایستگاه تقویت فشار وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند و در صورت نهایی شدن طرح صادرات گاز به پاکستان، به 9 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 226027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =