برزیل دور تازه واگذاری امتیازهای نفت و گاز را برگزار می کند

رئیس آژانس ملی نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل روز دیروز (سه شنبه 8 مهر ماه) از برگزاری سیزدهمین دور واگذاری امتیازهای نفتی اواخر ماه آوریل و اواسط ماه مه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماگدا چامبریارد دیروز اعلام کرد که برزیل سیزدهمین دور واگذاری امتیازهای نفتی را بین اواخر ماه آوریل و اواسط ماه مه برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، این واگذاریها نخستین فروش امتیازهای نفت و گاز طبیعی در بیش از یک سال اخیر است.  

مقامهای وزارت انرژی برزیل اواسط ماه سپتامبر اعلام کرده بودند که برنامه منظمی برای برگزاری دور واگذاری امتیاز اکتشاف و تولید نفت در نظر نگرفته است.

دولت برزیل در سال ٢٠٠٨ میلادی پس از یک دهه، فروش سالانه امتیازهای نفت و گاز را متوقف کرد. این واگذاریها سبب افزایش سریع تولید نفت در تاریخ این کشور شده بود اما از سال ٢٠٠٩ تاکنون رشد تولید متوقف و تعداد مناطق آماده واگذاری کاهش یافته است.

تولید نفت برزیل در سالهای اخیر دچار رکود شده است که دلیل آن نیاز شرکت دولتی نفت پتروبراس به انجام عملیات تعمیر و نگهداری در سکوهای نفتی قدیمی و تاخیر در راه اندازی میدانهای جدید عنوان شده است.

نزدیک به ٣٠ درصد از ذخایر نفت ثابت شده برزیل در میدانهای نفتی موجود در آبهای عمیق اقیانوس اطلس و در زیر لایه‌های نمکی قرار دارند.

کد خبر 226063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =