اضافه شدن 69 دستگاه خودروی آتش نشانی به ناوگان ایمنی شرکت

مدیرایمنی و بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی نفت ایران از اضافه شدن 69 دستگاه خودرو آتش نشانی جدید به ناوگان ایمنی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس رزمی، امروز ( چهارشنبه، 9 مهرماه) در آئین بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی که از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تالار اجتماعات مجموعه فرهنگی شهرک نفت اهواز برگزار شد، با بیان مطلب بالا گفت: با مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، هم‌اکنون تشریفات مناقصه خرید این خودروها انجام شده و پس از تامین، به شرکتهای تابع تحویل خواهد شد.

وی با با تشریح جایگاه و اهمیت ایمنی در صنعت نفت و بیان راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش حوادث در این صنعت، افزود: فرهنگ‌ سازی و آموزش کارکنان از مهمترین عوامل کاهش حوادث به شمار می‌آیند.

اهمیت ویژه ساختار ایمنی و آتش نشانی در صنعت نفت

در ادامه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهارکرد: ساختار ایمنی و آتش نشانی از دیرباز در صنعت نفت اهمیت ویژه‌ای داشته و سابقه آتش نشانی در کشور نیز به قدمت فعالیت این صنعت است.

حمید بورد افزود: صنعت نفت در زمینه ایمنی دارای سابقه و عملکرد درخشانی است که نمونه‌های بارز آن را در دوران دفاع مقدس و دفاع از تاسیسات شاهد بودیم و امروز نیز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بخش ایمنی دارای توان بالایی است و برنامه‌های مناسبی نیز برای تقویت شرکتهای عملیاتی و حوزه ستادی شرکت در دست اجراست.

وی در ادامه به موضوع محیط زیست اشاره کرد و گفت: محیط زیست از مباحث مورد توجه در کشور است که سازمانهای مرتبط نظارت ویژه‌ای بر آن دارند و در صنعت نفت نیز اقدامات قابل قبولی از جمله جمع آوری گازهای همراه نفت و استفاده از دستگاههای سیار فرآورش نفت(MOT)  صورت گرفته که در کاهش آلودگی هوا، خاک و آب نقش موثری داشته است.

تقویت ساختار سازمانی اچ اس ای مناطق نفتخیز جنوب

در این آئین، سرپرست ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز آماری از فعالیتها و عملکرد این بخش در سال گذشته ارائه داد.

ابراهیم منصورنژاد گفت: باید با تجزیه و تحلیل حوادث پرتکرار و شناسایی علل و عوامل آن نسبت به پیشگیری از وقوع و تکرار این گونه حوادث در آینده جلوگیری کرد.

وی افزود: برای پاسخگویی به نیازها، بازنگری و تقویت ساختار سازمانی اچ اس ای در حوزه ستادی و شرکتهای تابع مناطق نفتخیز جنوب ضروری است.

معرفی شرکتها و مدیریتهای برتر ایمنی مناطق نفتخیز جنوب

در ادامه این آئین، از شرکتهای بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان و شرکتهای ترابری و پشتیبانی نفت، خدمات رفاهی نفت، پیراحفاری ایران و توربین جنوب که هرکدام در طول سال 1392 در یک یا چند شاخص ایمنی برتر شدند که با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود از آن ها قدردانی به عمل آمد.

همچنین از قدرت‌اله جعفری، فایض سلیمانی، اردشیر امیدی، سید نعمت‌اله احمدی، رحمت‌اله قربانی، علی حسین‌پور، سید احمد آزاده و عبدالعزیز سعیدزاده به عنوان پیشکسوتان ایمنی و آتش نشانی و جاسم نژاد زرگانی از شرکت نفت وگاز مارون، مسعود صفایی از شرکت  نفت وگاز آغاجاری، مهدی قاسمپور از شرکت نفت و گاز کارون، مراد بهادری از شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و مسعود کرمی از شرکت نفت وگاز گچساران به عنوان پنج  آتش نشان برتر مناطق نفتخیز جنوب با اهدای جوایزی تقدیر شد.

   

کد خبر 226068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =