حراست نفت در مسیر صیانت از ثروت ملی، گامهایی استوار بردارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پیامی به سومین گردهمایی روسای حراستهای شرکتهای تابعه، اعلام کرد: حراست صنعت نفت در مسیر صیانت از ثروت ملی، گامهایی استوار بردارد.

به گزارش خبرنگار شانا، پیام رکن‌الدین جوادی صبح دبروز  (8 مهرماه) همزمان با نخستین روز برگزاری این گردهمایی قرائت شد که به شرح زیر است:

«بی تردید صنعت نفت یکی از مهمترین نقش آفرینان در تأمین منافع و امنیت ملی کشور است. تنوع موضوعات کاری، فراوانی تاسیسات و گستردگی و پراکندگی آنها در اقصی نقاط میهن اسلامی بخصوص در مناطق مرزی و حضور فعال در عرصه بین المللی و منطقه‌ای و سایر ویژگیهای این صنعت، بیانگر داشتن بالاترین سطح اهمیت امنیت در تمام حوزه‌های نفت و گاز بعنوان پیشران اقتصادی کشور و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است، با توجه به این امر و نقش مهم حراست در پاسداری از آن، حراست شرکت ملی نفت ایران می بایست با بهره‌گیری از وظایف و ماموریت محوله در راستای ماموریت خطیر صیانت از این ثروت ملی قدمهای بلند و استواری بردارد.

با توجه به موضوع و دستور کار این گردهمایی دو روزه لازم است در این راستا نسبت به توسعه و ارتقای سطح حفاظت از اسناد و مدارک و ارتباطات در فضای مجازی، گسترش و ارتقای سطح دانش، تخصص و بصیرت کارکنان و مدیران، افزایش بهره‌وری با اصلاح و بهبود روشها، برنامه‌ریزی و هدفگذاری، اصلاح ساختار و سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش با ایجاد تحول در امر آموزشهای حراستی با هماهنگی کامل با مراکز ذیصلاح مد نظر قرار داده و تلاش کند با تعاملات درون سازمانی و بیرون سازمانی خود را پویا و مقتدر و پشتیبان برنامه‌ها و مدیران صنعت نگه دارد.

بی شک حراست بعنوان مشاوری امین برای مدیران شرکت و با ایجاد فضای آرام شغلی و محیطی برای کارکنان خدوم مجموعه می‌تواند نقش بسیار بسزا و موثری در شکوفایی این صنعت داشته باشد.

حراست شرکت ملی نفت ایران می بایست با برنامه‌ریزی دقیق، اهداف ترسیم شده در صنعت را در حوزه حراست عملیاتی و پویایی سازمانی را هر روز رصد کند و نقاط قوت و ضعف را بهبود بخشد.

با توجه به تکالیف خطیر و سنگینی که دولت محترم و مقام عالی وزارت در افزایش تولید نفت و گاز و صادرات آن بر عهده این شرکت نهاده، حفاظت از صنعت نیز به تبع آن نقشی بی‌بدیل در انجام آن دارد. لذا حراستها می‌بایست با تجهیز خود به فناوریهای روز دنیا، آموزشهای تخصصی بصورت مستمر و رصد کامل موضوعات مرتبط در منطقه پرچالش، بستر لازم را فراهم تا کلیه پرسنل این شرکت با اطمینان خاطر و امنیت کامل بتوانند به اهداف تعیین شده برسند.

مجموعه نفت با تعهدات سنگین بین‌المللی و ملی و محدودیت منابع با چالشهای بزرگی برای انجام به موقع و سلامت ماموریتها مواجه است که ضرورت دارد با همدلی و یکرنگی و عزمی جزم و فارغ از گرایشها و دغدغه‌های قومی، سیاسی و به دور از پلشتیهای تهدیدکننده، در جهت اهداف عالیه نظام گامهای استوار بردارد تا انشاالله کشوری آباد و اقتصادی شکوفا را برای مردم عزیز و انقلاب ارزشمند فرآهم آوریم.

امیدواریم انشاالله بتوانیم با فکر و تلاش وهمدلی بر مشکلات فائق آییم. هر کدام از ما چه در بخش مدیریت و چه در بخش حراست اگر درک درستی از شرایط و واقعیتها داشته باشیم، ماموریتمان را درست و موفق انجام می‌دهیم.

در پایان از کلیه روسای محترم حراستها و واحدهای ستادی و کارکنان پرتلاش حراستها در اقصی نقاط کشور در همراهی و آبادانی کشور صمیمانه سپاسگزارم و برای یکایک همکاران گرامی آرزوی توفیق روزافزون در زندگی و کار را از خداوند سبحان مسئلت دارم».

سومین گردهمایی سراسری رؤسای حراست‌های تابعه شرکت ملی‌ نفت ‌ایران، روز سه شنبه (۸ مهرماه) به میزبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز آغاز بکار کرد و امروز به کار خود پایان داد.

کد خبر 226073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =