عواید ناشی از افزایش قیمت 300تومانی بنزین در کدام قسمت صرف شد

صنعت پتروشیمی در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول سال 93 قانون بودجه و نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال 92 ، 4.4 درصد در مقدار تولید، 18 درصد در ارزش فروش، 8 درصد در مقدار صادرات و 4 درصد افزایش را در ارزش صادرات کسب کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهار شنبه شب ( 9 مهرماه) گفت: ما یک تعهدات قانونی و تکالیفی قانونی نیز برای اصلاح نظام بودجه ریزی داریم، از جمله بندهای 32 و 33 سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه این بود که باید بودجه بصورت عملیاتی تهیه می شد که تا سال گذشته نشد و ما سال گذشته توانستیم تنها چند دستگاه را عملیاتی کنیم و قرار شد بقیه  آنها را امسال انجام دهیم.

وی افزود: کار دیگرمان در کنار این نحوه بودجه ریزی این است که براساس قیمت تمام شده و میزان بهره وری هر دستگاه بودجه  آن را تنظیم کنیم، به همین جهت در این شیوه بودجه ریزی قیمت تمام شده و محاسبه  آن یک الزام است.

نوبخت در ادامه تصریح کرد: ما نه تنها امسال بودجه را به صورت عملیاتی تقدیم نمایندگان می کنیم، بلکه تبصره های تکراری را که هر ساله با لایحه بودجه همراه می شد و فرصت نمایندگان را می گرفت، در یک همکاری مشترک با مجلس جدا کرده و آن را به صورت لایحه ای تقدیم مجلس کردیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهوری گفت: دولت برای کنترل اقتصاد در شرایط رکود روش انبساطی و در شراط تورم روش انقباضی را در پیش می گیرد و با توجه به این که در شرایط رکورد تورمی بسر می بریم، از هر دو روش کمک می گیریم.

نوبخت با اشاره به دیدگاه یک نماینده مجلس در خصوص رشد اقتصادی و بودجه تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول سال 93 قانون بودجه و نسبت به مشابه آن در سال 92 ، 4.4 درصد در مقدار تولید، 18 درصد در ارزش فروش، 8 درصد در مقدار صادرات و 4 درصد افزایش در ارزش صادرات را داشتیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهوری تاکید کرد: در گروه کشاورزی در سه ماهه اول سال 93 نسبت به سه ماهه اول سال 92 رشد اقتصادی 3.3 درصد افزایش پیدا کرد،اما در سال 92 در گروه نفت، منفی 21.9 درصد رشد اقتصادی را داشتیم و این به دلیل قانونمند نبودن بودجه در سال قبل تر و قرار گرفتن دولت در مرحله گذار بود.

وی اضافه کرد: در گروه صنایع و معادن رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال 93 نسبت به سال 92 ، 8.1 درصد بود و در مجموع در بخشهای سرمایه گذاری،صنعت، خودرو و نفت،رشد شاخصهای اقتصادی مشخص بود.

نوبخت با بیان این که دیروز( سه شنبه )  به کمیسیون برنامه و بودجه رفتم و اعداد و ارقام مورد نیاز را در آنجا بیان کردم، ادامه داد: بنده از سوی دولت می توانم مستندات را عرضه کنم.

نوبخت با بیان این که بنده 16 سال در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی حضور داشتم تصریح کرد: با پشتکار و تجربه لازم به مردم خدمت می کنیم.

پرداخت بیش از 5 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش تولید

نوبخت با  اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با تاکید بر این که برای تولید بالغ بر 5 هزار و 727 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته ایم، گفت: این امر از محل 300 تومان افزایش قیمت بنزین بوده است که 4800 میلیارد را به بهداشت تخصیص داده ایم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور با بیان این که 5 هزار و 727 میلیارد تومان را به بخش تولید داده ایم، افزود: این کار را از ابتدای اردیبهشت آغاز کرده ایم.

سخنگوی دولت با بیان این که در تحلیل منابع با مشکل مواجه شده ایم ادامه داد: شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی تعهدات خود را با تاخیر انجام داده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور با اشاره به این که هیئت وزیران مصوب کرده است تا یارانه نقدی را به واحدهای تولیدی ندهیم، گفت: زیر این مسئله آفتی برای واحدهای تولیدی به حساب می آید.

نوبخت با اشاره به این که امکاناتی را برای واحدهای تولید فراهم کرده ایم، ادامه داد: امسال بیش از 140 هزار میلیارد تومان اعتبارت را به امور مختلف از جمله به تولید ارائه خواهیم کرد.

کد خبر 226090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =