دکلهای حفاری مستقر در میدان آذر به 7 دستگاه افزایش می یابد

2 دستگاه دکل حفاری برای شتاب در توسعه میدان آذر در آینده در محل این میدان مستقر و تا یک ماه آینده نیز سه بسته کاری این طرح تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر در جریان بازدید روز گذشته (پنج شنبه، 17 مهر) بیژن زنگنه، وزیر نفت از میدان نفتی آذر با بیان این که از مجموع 33 بسته کاری طرح میدان نفتی آذر تا کنون 30 بسته آن تعیین تکلیف شده است، افزود: سه بسته کاری این میدان نفتی تا یک ماه آینده تکمیل و نهایی می شود.

کیوان یاراحمدی با اشاره به این که هم اکنون پنج دکل حفاری در این میدان فعال است، گفت: بزودی شمار دکلهای حفاری فعال در این منطقه به هفت دستگاه می رسد.

وی برضرورت تامین منابع لازم برای اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: برداشت زودهنگام 30 تا 35 هزار بشکه نفت در روز از این میدان از نیمه دوم سال 94 آغاز می شود.

یاراحمدی پیشرفت فیزیکی این طرح را 24 درصد اعلام و تصریح کرد: سقف هزینه های سرمایه ای این طرح پایین تر از مقدار پیش بینی اولیه است، بنابراین نیازی به دریافت مجوز شورای اقتصاد نیست.

به گفته وی، این طرح از معدود پروژه های است که با استفاده از هزینه های سرمایه ای انجام می شود.

به گزارش شانا، میدان نفتی آذر با ٢,٥ میلیارد بشکه نفت درجا یکی از میدان های هیدروکربوری مشترک با کشور عراق است که در بلوک اناران در دماغه کوه های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق (در قسمت جنوب غربی ایلام ) بین دو شهر مهران و دهلران واقع شده است. عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی‌های این میدان است که عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌کند.

کارفرماهای طرح توسعه این میدان، شرکت مهندسی و توسعه نفت و مجری طرح، شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر (کنسرسیوم متشکل از شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران و صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی) هستند.

   
  

کد خبر 226514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =