مشعل فاز 18 پارس جنوبی روشن شد

سکوی 18A پارس جنوبی به عنوان دومین سکوی فازهای اولویت دار روز پنجشنبه گذشته با روشن شدن مشعل آن، با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین سکوی فاز 17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی اواخر هفته گذشته با موفقیت راه اندازی و تاسیسات این سکو با روشن شدن مشعل آن بهره برداری آزمایشی شد.

هم اکنون گاز ترش مخزن پارس جنوبی در تاسیسات سکوی A فاز 18 وارد شده و برای انتقال به خشکی در انتظار آماده شدن خط لوله بین فازی میان این فاز و فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است، قرار است گاز این سکو در پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی فرآورش شود.

به گفته مجریان طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی با آماده سازی خط لوله بین فازی، چاههای سکوی A فاز 18 به ترتیب در جریان تولید قرار خواهد گرفت.

به گزارش شانا، بر اساس برنامه ریزی ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان برسد.

هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی ساخته و عمده سفارشهای کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون از پیشرفت ٣٠ تا ٣٥ درصدی برخوردار است.

توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ به‌ منظور تولید روزانه‌ ٥٠ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و ٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می شود.

مراحل توسعه دو بخش خشکی و دریایی این پروژه از جانب کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی در حال اجراست. پیمانکاران طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت و صدرا هستند.

کد خبر 226959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =