پلی کلینیک دندانپزشکی نفت با راهبردی پیشگیرانه

ارائه خدمات بهتر و کیفی تر از اهداف پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران است که رئیس این مرکز آن را عنوان کرده است.

به گزارش شانا، زهرا شادمهر تصریح کرد: هرکاری سختی های خاص خود را دارد اما دندانپزشکی ترکیبی از علم و هنر است و افرادی که در این حوزه کار می کنند باید بتوانند در عین تشخیص صحیح در ارایه خدمات نیز همانند یک هنرمند عمل کرده و کار را به بهترین شکل ارایه نمایند. ضمن اینکه انتظارات از این حرفه زیاد است و در مواقعی روابط فی مابین را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ادامه داد: استفاده از کادر متخصص و ماهر دندانپزشک و دستیار و فعالیت در تمامی شیفتها و زمانبندی مناسب از جمله اقداماتی است که برای ارایه کیفی خدمات در نظر گرفته شده است.

وی راهبرد مجموعه را پیشگیرانه اعلام و تصریح کرد: با راه اندازی بخش پیشگیری و بهداشت دهان و دندان، کودکان 6 تا 12 سال را براساس شاخصهای وزارت بهداشت مورد معاینه قرار می دهیم تا از تکرار مراجعات جلوگیری شود.

شادمهر تصریح کرد: در درمانگاههایی از سازمان که میزان مراجعه کمتر است نیز همکاران با تماس تلفنی با خانواده ها از آنها برای معاینه دعوت می کنند تا بر این اساس بتوان نسبت به تشخیص بیماریها زودتر اقدام کرد. درباره استفاده از خدمات پزشکان نیز شرایطی فراهم شده تا به صورت چرخشی در درمانگاههای مختلف حضور داشته باشند.

رئیس پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ادامه داد: خوشبختانه در این مرکز کمیته هایی شامل کمیته فنی و نظارت بر درمان و همچنین مسئول کنترل عفونت و آموزش وجود دارد و این دو مجموعه وظیفه نظارت بر فعالیتهای این مرکز را بر عهده دارند.

وی افزود: در زمینه استفاده از لوازم مصرفی و بهداشتی با بهترین برندها و شرکتهای انحصاری در حوزه دندانپزشکی برای خرید ملزومات در تعامل بوده و مدعی هستیم لوازم و مواد مصرفی با استاندارد کیفی روز در اختیار مراجعان قرار می دهیم.

شادمهر یادآور شد: در حوزه نظارت نیز براساس پروتکلهای موجود نظارت دائمی بر همکاران انجام می شود و در زمینه آموزشی نیز علاوه بر دوره های سازمان نظام پزشکی در خود مجموعه نیز کلاسهای آموزشی با هماهنگی بخش آموزش برگزار می شود. ضمن این که به همکاران این اطمینان داده می شود که استریل بودن وسایل و استفاده از مواد و تجهیزات با استانداردهای روز دنیا زیر نظر کمیته ها برای تمامی درمانگاههای وابسته به صورت یکسان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: خدماتی که در مجموعه پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ارایه می شود به دو دسته خدمات موظفی و غیر موظف تقسیم می شود.

رئیس پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ادامه داد: خدمات موظفی در این مرکز به کارکنان صنعت نفت و خانواده های ایشان به صورت رایگان ارایه می شود و امکان دریافت آن را از مراکز خارج از صنعت ندارند و در صورت مراجعه به مراکز خارج از صنعت هیچ هزینه ای به آنها پرداخت نمی شود. این خدمات شامل پرکردن دندان، عصب کشی، جراحی لثه و فک و صورت، اطفال، ارتودنسی متحرک و عکسبرداری است که بیش از دو سوم مراجعان از این خدمات بهره مند می شوند.

وی در ادامه افزود: درمانهای غیرموظف نیز در این مرکز با دریافت هزینه از مراجعان ارایه می شود که همکاران علاقمند به دریافت این خدمات، می توانند با پرداخت هزینه های آن که براساس تعرفه های دولتی تدوین شده از آن استفاده نمایند. این خدمات شامل ارتودنسی ثابت، ایمپلنت، روکش کردن و مواردی مثل پیوند استخوان و بعضی از آیتم های اطفال و ترمیم را هم شامل می شود که هزینه آن با تعرفه از افراد دریافت و سپس کمک هزینه مصوب به آنها پرداخت می شود.

شادمهر با تاکید بر اجباری نبودن استفاده همکاران و بازنشستگان از خدمات غیرموظف گفت: تمامی همکاران می توانند در صورت علاقمندی خدمات خود را از این مرکز دریافت کنند و در غیر این صورت این امکان برای آنها وجود دارد تا در بخش خدمات غیرموظف از مراکز بیرون از صنعت نفت نیز استفاده نمایند.

پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران یکی از پر رفت و آمد ترین مراکز درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که روزانه صدها نفر از بازنشستگان، کارکنان و خانواده های این صنعت برای دریافت خدمات مختلف دندانپزشکی به آن مراجعه می کنند. تعدد مراجعان و ارایه خدمات کیفی و در عین حال پوشش بیمه ای کامل، سبب شده تا این مرکز یکی از شلوغ ترین واحدهای بهداشت و درمان صنعت نفت تهران از نظر تعداد مراجعان لقب بگیرد.

کد خبر 227077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =