افزایش ظرفیت ایستگاههای تبریز به 28 میلیون متر مکعب در روز

ظرفیت ایستگاههای شهر تبریز به 28 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در بازدید از پروژه توسعه ساخت ایستگاههای تقلیل فشار گاز شماره یک و دو این استان، گفت: در آینده نزدیک ساخت و اجرای پروژه توسعه ایستگاه تقلیل فشار(CGS) شماره 2 تبریز به ظرفیت 600 هزار متر مکعب در ساعت به اتمام می رسد.

ولی الله دینی افزود: ظرفیت روزانه ایستگاههای تقلیل فشار شماره یک و دو، بیش از 14 میلیون مترمکعب در روز است که با راه اندازی ایستگاههای جدید این میزان به 28 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز کلانشهر تبریز در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی و روند رو به افزایش سی ان جی و شهرکهای صنعتی ،احداث ایستگاه جدید در راستای تامین و فراهم کردن زیرساختهای لازم انرژی پاک گاز، در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست در ایستگاه شماره دو تبریز با احداث ایستگاه جدید ظرفیت این ایستگاه به 600 هزار متر مکعب در ساعت می رسد.

به گفته وی، با احداث این ایستگاه، ظرفیت ایستگاههای تقلیل فشار تبریز به 900 هزار متر مکعب و در آینده نزدیک نیز با انتقال ایستگاه CGS شماره دو فعلی به ایستگاه شماره یک، در مجموع ظرفیت ایستگاههای تقلیل فشار به یک میلیون و دویست هزار متر مکعب در ساعت می رسد و گازرسانی پایدار شهر تبریز را با فشار مطلوب تضمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی یادآور شد: فاز نخست این پروژه، پیشرفت 95 درصدی دارد و پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه به اتمام رسد.

دینی تاکید کرد: با توجه به اینکه 50 درصد مشترکین گاز استان در شهر تبریز قرار دارد، با راه اندازی این ایستگاهها مشکلات افت فشار و تامین گاز در افزایش پیک مصرف مرتفع خواهد شد.


کد خبر 227082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =