وزیر صنعت از هیئت مدیره همه شرکتهای خصوصی استعفا کرده است

وزیر صنعت،معدن وتجارت اعلام کرد: قبل معرفی به مجلس شورای اسلامی از هیئت مدیره همه شرکتهای خصوصی استعفا کرده‌ام.

به گزارش  شانا، به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده، در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در واکنش به گفته یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با عضویت وی در هیئت مدیره 20 شرکت گفت: بنده در 4 سالی که از کادر دولت دور بودم برای کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در طرحهای صنعتی بزرگ تنها یک سهم بابت عضویت در هیئت مدیره گرفته بودم که قبل از معرفی به مجلس استعفا داده و این مطلب خلاف واقع است.

وی  در پاسخ به  پرسشی در  ارتباط با جوایز صادراتی افزود: جوایز صادراتی از سال 1390 قطع شده و در سال جاری با وجود آن‌که در بودجه ردیف نداشتیم توانستیم مبلغ ناچیزی از یارانه‌ها را اختصاص دهیم.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: در جلسه هفته گذشته شورای عالی صادرات در رابطه با بودجه جوایز صادراتی مقرر شد تا در سال آینده حتما ردیف خاصی دیده شود.

نعمت زاده افزود: بروکراسی‌های وضع شده در تولید و صادرات برای این مقطع نیست و متاسفانه این موضوع در دوران تحریم افزایش یافت که به تدریج آنچه که مربوط به قوانین و بروکراسی‌های داخلی بوده است، با مصوبات دولت، تصمیم‌های دولتی و تصمیمات مجلس شورای اسلامی بروکراسی کاهش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی صادرات گفت: این کار کمک کرد تا در زمینه فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و لغو تعهدسپاری ارزی حرکت خوبی را شروع کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم طی سخنانی با اشاره به رشد تدریجی  صادرات غیرنفتی اظهارکرد: برای بدست آوردن جایگاه خود در بازارهای جهانی نیاز به سیاستگذاری و هدفگذاری در زمینه صادرات داریم.

وی با بیان رشد صادرات در 6 ماهه اول امسال گفت: تا شهریور سالجاری 23 میلیارد دلار صادرات صورت گرفته که 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، همچنین میزان  صدور خدمات 5 میلیارد دلار بوده که 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

نعمت زاده با بیان اقدامات مفید شورای عالی صادرات اظهارکرد: حذف مقررات دست و پاگیر، تهیه بسته‌های خروج از رکود، تلاش درجهت رفع محدودیتهای مرزی، پیش‌بینی ردیفی در بودجه سال آینده برای توسعه صادرات، بررسی و تسهیل صدور ضمانت نامه‌های بانکی، افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات، افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات از جمله مواردی است که  در قالب استراتژی توسعه صادرات انجام گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای این‌که حرکت جهشی در صادرات ایجاد شود باید افکار نو خلق شود و می‌توان روی صنایع دانش بنیان متمرکز شد تا حرکت جهشی در صادرات بوجود آورد.

نعمت زاده تصریح کرد: برخی رشته‌های صنعتی از مزیتهای رقابتی بیشتری برخوردارند، از جمله صنعت خودرو، مس، نساجی و پوشاک، معدن و صنایع معدنی، انواع ماشین آلات و محصولات ساختمانی با محوریت صنایع کانی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، نرم افزارها و سیستم‌ها که در هرکدام از این رشته‌ها تا چندین میلیارد دلار می‌توان صادرات انجام داد.

 

کد خبر 227084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =