۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
  • کد خبر: 227108
فعالیت خط لوله صادرات نفت یمن از سرگرفته شد

انتقال نفت با خط لوله اصلی صادرات نفت یمن پس از تعمیر آن از سرگرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، به دنبال حمله قبایل محلی یمن به خط لوله اصلی صادرات نفت این کشور در هفته گذشته، یک منبع صنعتی گفت: یمن پس از تعمیر این خط لوله، صادرات نفت با آن را در روز شنبه (26 مهرماه) ازسرگرفته است.

خطوط لوله نفت و گاز یمن مدتهاست که هدف حمله گروههای خرابکار و قبایل مسلح یمنی قرار می گیرد اما حمله به زیرساختهای نفت و گاز این کشور در جریان ناآرامیهای سیاسی و اعتراضهای ضد دولتی در اوایل سال ٢٠١١ افزایش داشته است.

خبرگزاری صبای یمن گزارش داد: تیمهای فنی برای تعمیر این خط لوله آسیب دیده در منطقه سرواه ( sarwah) در استان معاریب ترتیب داده شده بود.

یک منبع صنعتی به رویترز گفت: فعالیت این خط لوله ازسرگرفته شده است.

با توجه به موقعیت راهبردی یمن و قرار گرفتن در همسایگی عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، مسیرهای کشتیرانی و حضور شاخه های اصلی گروه تروریستی القاعده در این سرزمین، امنیت این کشور اهمیت بالایی دارد.

خط لوله اصلی نفت یمن روزانه حدود ١١٠ هزار بشکه نفت خام سبک میدان معاریب را به پایانه صادراتی راس عیسی انتقال می دهد، نفت خام میدان معاریب پس از انتقال با خط لوله اصلی نفت یمن و بارگیری به وسیله نفتکشها در پایانه راس عیسی واقع در دریای سرخ، راهی پالایشگاه عدن در خلیج عدن می شود.

عمده ذخایر نفتی یمن در مناطق معاریب-شبوه در شمال و سیعان- مسیله در جنوب واقع شده است.

               

 

 

کد خبر 227108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =