جهش دوم صنعت پتروشیمی در راه است

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که جهش دیگری در صنعت پتروشیمی کشور در حال شکل گیری است، گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی هم اکنون سالانه بیش از 60 میلیون تن است که با وارد مدار شدن 67 طرح نیمه کاره این میزان جهش قابل توجهی خواهد شد.

به گزارش شانا، منصور معظمی تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی کشور را در گرو تبدیل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به یک سازمان توسعه ای دانست و گفت: نباید فراموش کنیم که بهبود وضعیت کنونی این صنعت ارتباط زیادی با بهبود شرایط بین المللی دارد.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری با بیان این که امروزه مشکلات شرکتهای پتروشیمی کشور نسبت به گذشته بیشتر شده است، گفت: پیش از خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی وحدت سازمانی در این بخش بسیار زیاد بود، در حالی که امروز شاهد این موضوع در این صنعت نیستیم.

بر اساس اعلام
شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، وی یکی از راهکارهای بازیابی وحدت سازمانی در صنعت پتروشیمی را برگزاری جلسه ها و نشستهای مشترک میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکتهای خصوصی فعال در این حوزه دانست و گفت: امروزه مشکلات این صنعت خیلی بیشتر از سایر بخشهای صنعت نفت است.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری سالهای 1370 تا 1375 و 1378 تا 1384 را دورانهای طلایی صنعت پنجاه ساله پتروشیمی ایران اعلام کرد و گفت: در این سالها شاهد جهش بزرگی در میزان تولید محصولات پتروشیمی بودیم.

کد خبر 227119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =