تلاش برای حذف کامل قاچاق سوخت در کشور

معاون وزیر نفت گفت: عزم شرکت ملی پالایش و پخش در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، جدی است.

به گزارش شانا مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در جلسه مشترک ستاد ارتقای سلامت ادرای وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش گفت: اختلاف قیمت فرآورده های نفتی در کشور و برخی کشورهای همسایه یکی از عوامل تشدید قاچاق سوخت در کشور است.

عباس کاظمی ضمن برشمردن اقدامات انجام شده برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در حوزه این شرکت، بویژه قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: عزم ما در مقابله با قاچاق جدی است و تا حذف کامل قاچاق در این حوزه تلاش خواهیم کرد.

علی اکبر ماهرخ زاد، رئیس امور حقوقی و رئیس کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی شرکت ملی پالایش و پخش نیز با اشاره به فعال شدن این کارگروه در این شرکت گفت: کمیته کارشناسی کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در شرکت ملی پالایش و پخش بصورت منظم و هفتگی، دستور کارهای مشخص در این حوزه را بررسی می کند.

ارائه گزارشی در باره عوامل درون سازمانی منجر به عرضه خارج شبکه و قاچاق سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بحث و بررسی در خصوص موضوع قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی بعنوان یکی از مصادیق بسترها و گلوگاه‌های فساد در صنعت نفت، همچنین بررسی و تبادل نظر در خصوص مفاسد کلان اقتصادی با ذکر برخی مصادیق آن در صنعت نفت و بررسی راهکارهای اصلاحی و چگونگی اقدامهای پیشگیرانه و بازدارنده، از دیگر موضوعهای مطرح در این جلسه بود.

شجاع الدین بازرگانی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت نیز محور قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی را محوری اختصاصی برای شرکت ملی پالایش و پخش دانست و بر شناسایی، تدوین و پیگیری روشهایی برای از میان بردن روزنه ها، بسترها و گلوگاه های قاچاق تاکید کرد.

به گزارش شانا جلسه مشترک ستاد ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت و کارگروه این ستاد در شرکت ملی پالایش و پخش روز گذشته 27 مهر، در محل این شرکت برگزار شد.

کد خبر 227133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =