فارس به یکی از مراکز انرژی کشور تبدیل می شود

استاندار فارس در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و HSE گفت: این استان در آینده ای نزدیک به یکی از مراکز مهم انرژی کشور بدل می شود.

به گزارش شانا، سید محمد احمدی شامگاه گذشته (یکشنبه 27 مهرماه) در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و HSE در شیراز بیان کرد: امروز صنعت نفت، یکی از صنایع مهم رشد و پیشرفت در هر کشور است که استان فارس در این زمینه، آینده ای درخشان پیش رو دارد.

وی افزود: اگرچه فارس در گذشته قطب کشاورزی کشور بوده است، اما اکنون این استان در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز در حال رشد و توسعه است.
احمدی اظهار کرد: هم اکنون در جنوب استان دو پالایشگاه گاز وجود دارد که 42 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می کنند و عملیات اجرایی صنایع هفتگانه پتروشیمی نیز در مناطق غربی و شرقی استان در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

وی با بیان این که برگزاری این نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن پیشرفتها و توانمندیها و بررسی مسائل مربوط به هر صنعت است تا زمینه رشد و شکوفایی صنایع مختلف کشور را فراهم  کند، گفت: امیدواریم این نمایشگاه نقطه اتصال بین صنعت، دانشگاه، بخش خصوصی و دولتی باشد.

صنعت نفت، زمینه ساز رشد و پیشرفت در استان فارس

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس نیز گفت: استان فارس قابلیتهای منحصر به فردی در بخشهای مختلف کشاورزی، گردشگری، پزشکی و نفت و گاز دارد.

عبدالناصر اسکندری با بیان این که بخش عمده گاز کشور در استان فارس تولید می شود، افزود: وجود صنعت نفت و گاز در استان فارس، مزیت بسیار مناسبی برای پیشرفت این استان است.

وی بیان کرد: دانشگاههای بسیار خوب و توانمند و همچنین تولیدکنندگان بسیار مجربی در استان فارس داریم که باید از ظرفیت موجود این دو در کنار یکدیگر برای تولید فناوری استفاده کنیم.

اسکندری ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه، موتور محرکه صنعت در بخشهای مختلف اقتصادی باشد.

نهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و HSE روز گذشته (٢٧ مهرماه) در بزرگترین سایت نمایشگاهی منطقه جنوب کشور در استان فارس آغاز به کار کرد و تا ٣٠ مهرماه ادامه دارد.



کد خبر 227135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =